| کد خبر: 218240 |

◄ خواسته بازنشستگان وزارت راه و ترابری چیست؟

رئیس کانون بازنشستگان وزارت راه و ترابری خواستار برخورداری اعضای این کانون از مزایای مواد 85 و 30 کمک رفاهی دولت شد.

تین نیوز

رئیس کانون بازنشستگان وزارت راه و ترابری خواستار برخورداری اعضای این کانون از مزایای مواد 85 و 30 کمک رفاهی دولت شد.

مهندس مهین سعدالدین، رئیس کانون بازنشستگان وزارت راه و ترابری (سابق)، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به مناسبت روز بازنشستگان (25 مردادماه) با خبرنگار تین نیوز گفتگو کرد. او خواستار اجرایی شدن مزایای کمک رفاهی مواد 85 و 30 بخشنامه سازمان برنامه‌وبودجه برای بازنشستگان شد و تأکید کرد دستگاه‌های دولتی می‌بایست شرایط جهت اجرایی شدن این مواد را برای بازنشستگان فراهم نمایند.

وی با بیان جایگاه رفیع و قابل تقدیر بازنشستگان و لزوم ارج نهادن و احترام به تجارب و سوابق آنان از دستگاه‌ها خواستار توجه ویژه به این قشر پرتجربه و کارشناسان جامعه شد.

سعدالدین که به نیابت هیئت‌مدیره شورای کانون‌های بازنشستگی استان تهران را نیز به عهده دارد، با اشاره به جایگاه قانونی کانون‌های بازنشستگی افزود: کانون بازنشستگان وزارت راه و ترابری (سابق) سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه با موافقت وزارت کشور به عنوان یک ارگان و تشکل صنفی با شرایط فعالیت غیرسیاسی و غیرانتفاعی در سال 1375 تشکیل و از تاریخ 1378 عملاً کار خود را آغاز نمود و بیش از دو دهه است که باافتخار و بدون تعطیلی و درنهایت موفقیت کماکان به خدمت‌رسانی و پشتیبانی از بازنشستگان ذی‌نفع مشغول است.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت راه و ترابری در پاسخ به میزان و چگونگی ارائه خدمات رفاهی به اعضای کانون افزود: این کانون در کمال احترام و اکرام به بازنشستگان وام‌هایی در حد توانایی و امکانات موجود و در اختیار کانون با بازپرداخت 15 ماهه مطابق هرگونه معرفی‌نامه‌ای که به روز و تسهیل امور درمانی، اداری و رفاهی آن‌ها موثر باشد، دریغ نمی‌نمایند.

سعد الدین با بیان اینکه هزینه کانون فقط و صرفاً از محل حق عضویت اعضا تامین می‌گردد خاطرنشان کرد: خدمات اعضای هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان افتخاری بوده و آن‌ها هیچ‌گونه حقوق و مزایایی دریافت نمی‌کنند و خود از بازنشستگان فعلی و مدیران خوش‌نام گذشته وزارت راه و ترابری بوده و ارائه خدمات به بازنشستگان را از افتخارات خویش می‌دانند.

مهندس سعدالدین با بیان اینکه کانون بازنشستگان در حال حاضر بالغ بر 3500 عضو بازنشسته دارد در خصوص نحوه عضویت بازنشستگان در کانون افزود: کلیه بازنشستگان وزارتخانه، سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه با توجه به جایگاه قانونی کانون بازنشستگان وزارت راه می‌توانند بنا به درخواست خود با موافقت هیئت‌مدیره به عضویت کانون درآمده و از مزایای کمک رفاهی آن استفاده کنند.

وی درباره فعالیت‌های کانون بازنشستگان وزارت راه و ترابری گفت: تلاش و کوشش هیئت‌مدیره در جهت حفظ منزلت اجتماعی بازنشستگان و پیشکسوتان عضو کانون بوده و در راستای دفاع از حق و حقوق آن‌ها در سطح کشوری و به‌خصوص وزارت راه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه پیگیری‌های مستمر داشته است.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت راه و ترابری، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در ادامه افزود: کانون در تحقق اهداف خدمت‌رسانی به بازنشستگان عضو در طول 21 سال خدمت توانسته است با تأسیس یک شرکت خدماتی و یک صندوق، کمک‌های قابل‌توجهی را به عزیزان بازنشسته و عضو داشته باشد.

او همچنین گفت: این کانون نقش اثرگذاری در افزایش بودجه بیمه تکمیلی و رفاهی با همکاری سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بودجه داشته و همچنان تلاش‌های در جهت حقوق واقعی بازنشستگان از طرق قانونی به‌ویژه مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بودجه و نیز صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داشته و از هیچ کوششی در این راه دریغ نخواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • داریوش 0 0

    سلام وقت بخیر خدا قوت لطفن چنانچه مقدر است احکام مناطق جنگی بازنشستگان را پیگیری فرمایید . سپاسگزارم