| کد خبر: 188381 |

◄ نقش اثرگذار موتورسیکلت در افزایش تلفات سوانح

اقدامات پیشگیرانه پلیس راهور در چند سال اخیر نقش تاثیرگذاری در کاهش سوانح رانندگی داشته اما، این رانندگان هستند که با تجاوز از حدود قانونی، سوانح منجر به فوت و مجروح شدن عابران پیاده می‌شوند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل شهری  در تشریح آخرین بررسی وضعیت تلفات سوانح رانندگی شهری متاثر از برخورد عابر با موتورسیکلت و خودرو، گفت: با بررسی تلفات سوانح رانندگی شهری مشخص شد که عابرین پیاده حدود 45 درصد و موتورسیکلت سواران حدود 38 درصد سهم تلفات سوانح رانندگی در پایتخت را به خود اختصاص داده‌اند.

 به گزارش خبرنگار تین نیوز، جعفر شهبازی اظهار کرد: 82 درصد تلفات حوادث شهری سال 97، مردان و 18 درصد زنان بودند که رقم بزرگی است و با رعایت نکات ایمنی و قانون این تعداد قطعاً می‌تواند کاهش قابل توجهی داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود این نکته را نیز متذکر شد که، از این تعداد 40 درصد مجرد و 60 درصد متأهل تشکیل داده‌اند. اما نکته قابل توجه این که تلفات تصادفات شهری 50 درصد در روز و 50 درصد در شب رخ داده است. 

 شهبازی به این نکته نیز پزداخت که، اقدامات پیشگیرانه پلیس راهور در چند سال اخیر نقش تاثیرگذاری در کاهش سوانح رانندگی داشته اما، این رانندگان هستند که با تجاوز از حدود قانونی، سوانح منجر به فوت و مجروح شدن عابران پیاده می‌شوند.

کارشناس حمل و نقل شهری خاطرنشان کرد: بیشتر سوانح رانندگی منجر به فوت در شهرها بعد از نیمه شب و ساعات ابتدائی صبح گزارش شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.