| کد خبر: 183174 |

شهردار گلبهار:

◄ روستاهایی که مرز منطبق با طرح توسعه مشهد ندارند روستا بمانند

شهردار شهر جدید گلبهار گفت: روستاهای حاشیه‌ای که مرزشان منطبق با طرح‌های توسعه مشهد نیست، باید همان روستا باقی مانده و دهیاری‌ها تقویت شوند تا کنترل و نظارت بیش‌تری بر وضعیت این محدوده‌ها داشته باشند.

تین نیوز

شهردار  شهر جدید گلبهار گفت: روستاهای حاشیه‌ای که مرزشان منطبق با طرح‌های توسعه مشهد نیست، باید همان روستا باقی مانده و دهیاری‌ها تقویت شوند تا کنترل و نظارت بیش‌تری بر وضعیت این محدوده‌ها داشته باشند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دبیرخانه بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی سکونتگاه‌های روستایی حریم کلان‌شهر مشهد، «براتعلی خاکپور» در گفتگویی با بیان این‌که برخی دیگر از روستاهای اطراف مشهد با توسعه فیزیکی در آینده بالااجبار به شهر اضافه می‌شوند، اظهار کرد: باید پیش از این اتفاق که منجر به توسعه محدوده قانونی مشهد می‌شود، روستاهای نزدیک یا هم مرز با حریم شهر را در قالب شهرهای مستقل ساماندهی کنیم.

وی افزود: این ساماندهی باید به گونه‌ای انجام شود تا در این روستاها سازمانی مانند شهرداری تاسیس شود و این سازمان بتواند محدوده آن‌هارا کنترل کرده، برنامه‌های توسعه شهری‌شان را تهیه و همچنین بر مناطقی که به عنوان روستا شناخته می‌شوند، نیز نظارتی مداوم داشته باشند.

عضو سابق شورای شهر مشهد ادامه داد: مرزهای برخی از این روستاها هم‌اکنون با مشهد منطبق شده و قاعدتا باید به عنوان جزیی از شهر مشهد به شمار روند تا در قالب طرح توسعه فیزیکی شهر ساماندهی شوند.

استاد جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر این‌که این روستاها به هرروی مسایل خود را به شهر مشهد تحمیل خواهند کرد، تصریح کرد: مدیریت شهری باید با ادغام روستاهای اطراف در شهر مشهد خدمات رسانی یکپارچه داشته باشد، زیرا هر چه این روستاها دیرتر تعیین وضعیت شوند، در آینده با مشکلات بیش‌تری روبه‌رو خواهیم بود.

شهردار گلبهار هشدار داد: اگر این روستاها در کوتاه مدت تعیین وضعیت نشوند، توسعه بی‌رویه در آن‌ها ادامه یافته، مشکلاتشان چندین برابر خواهد شد.

دبیرخانه تدوین فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی سکونتگاه‌های روستایی حریم کلان شهر مشهد در قالب پانل‌هایی تخصصی با حضور استادان دانشگاه، مدیران شهری، بخش‌داران و دهیاران و مسوولان مرتبط ملی و محلی به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این سکونتگاه ها پرداخته و نتایج آن در اختیار مدیران شهری قرار خواهد گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.