| کد خبر: 179682 |

◄ پیگیری اجرای طرح LEZ در تمامی کلان‌شهرهای کشور

در واقع تعامل میان دو مجموعه پلیس و وزارت کشور در مورد اعمال قانون مکانیزه و یا کنترل خودروها در بهترین شرایط قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک و دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور وزارت کشور از پیگیری اجرای طرح LEZ در تمامی کلان‌شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پوریا محمدیان یزدی با اشاره به اجرای بخشی از طرح LEZ در کل شهر تهران، اظهار کرد: برخورد با خودروهای فاقد معاینه‌فنی و توسعه زیرساخت‌های هوشمند سازی نیز از برنامه‌های اجرا شده و در دست اقدام شورای عالی ترافیک است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا کنترل‌ها در بخش حمل‌ونقل شهری بر پایه مکانیزه و هوشمند صورت پذیرد، گفت: با این کار از عوامل پلیس محترم راهور کمترین استفاده خواهد شد و بیش‌تر تجهیزات و امکانات هستند که حمل‌ونقل شهری را کنترل خواهد کرد.

محمدیان یزدی در ارتباط با دلیل پررنگ شدن حضور نیروهای پلیس در شهر نیز، افزود: این موضوع از سیاست‌های ریاست پلیس شهر است. اما در تهران زیرساخت کنترل هوشمند حمل‌ونقل شهری به لحاظ نظارت تصویری و دوربین‌های ثبت پلاک در مقایسه با دیگر شهرهای کشور کامل‌ترین حد خود، در کشور هست و در واقع  همکاری خوبی نیز میان پلیس راهور و حمل‌ونقل و ترافیک و دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور وزارت کشور وجود دارد.

به گفته وی، در واقع تعامل میان دو مجموعه در مورد اعمال قانون مکانیزه و یا کنترل خودروها در بهترین شرایط قرار دارد.

مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک و دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور وزارت کشور، خاطرنشان کرد: افزایش حضور پلیس در سطح خیابان‌ها بعضاً شاید به واسطه برخی طرح‌هایی باشد که به صورت مقطعی به اجرا گذاشته می‌شود که یکی از آن‌ها طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف یا برخورد با خودرهای پلاک مخدوش می‌تواند باشد.

محمدیان با اشاره به اینکه این روزها مدل تخلفات در حمل‌ونقل عمومی تغییراتی داشته است، تصریح کرد: امروز پلاک مخدوشی جزو یکی از مشکلات در این بخش است که در نوع خود تخلف نیست، جرم است و نیاز به برخورد قانونی خود دارد. قطعاً این مدل تخلفات را نمی‌توان با دوربین‌های مکانیزه کنترل کرد و حضور فیزیکی پلیس برای برخورد با آن اجتناب ناپذیر است.

وی به کنترل پارک حاشیه‌ای توسط خودروهای مجهز به تجهیزات مکانیزه پلیس اشاره کرد و افزود: این‌ها همه نکاتی هست که در حوزه هوشمند سازی دیده شده است. اما طرح‌هایی هست که قاعدتاً حضور فیزیک عوامل پلیس راهور در معابر را نیاز دارد. که اکثر طرح‌ها ضربتی و یا طرح‌ها تشدید برخورد هستند که بنا بر اقتضای زمان، پلیس راهور آن‌را به اجرا می‌گذارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.