| کد خبر: 177743 |

◄ طرح مشکلات مالی قطار شهری‌ها مرکزی

مشکلات مالی قطار شهری ها در دیدار معاون عمرانی وزیر کشور با رییس کل بانک مرکزی مطرح شد.

تین نیوز

در دیدار مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با دکتر عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی، برخی مسائل و مشکلات حوزه مالی و اعتباری قطار شهری‌ها مطرح شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این دیدار که صبح سه‌شنبه 29 آبان انجام شد، جمالی‌نژاد درخواست اضافه شدن 80 دستگاه واگن مترویی به قرارداد تامین 315 دستگاه واگن برای شهرهای اصفهان، تبریز و شیراز توسط شرکت پوژن کشور چین را با توجه به درخواست شهرداری قم مطرح کرد.

هم‌چنین موضوع تامین مابه‌التفاوت نرخ ارز برای اجرایی شدن ادامه قرارداد فوق‌الذکر به میزان یازده هزار میلیارد ریال از سوی جمالی نژاد مطرح شد.

در ادامه و پس از تبادل‌نظر، مقرر شد این دو موضوع در جلسه روز چهارشنبه 30 آبان هیات وزیران مطرح شود.

در ادامه دیدار جمالی‌نژاد و همتی، مسائل و مشکلات پیش روی استفاده سازمان‌های قطار شهری کلان‌شهرها از اوراق مشارکت که به‌منظور توسعه مترو در اولویت کاری شهرداری‌های مربوطه قرار دارد مطرح شد.

در قانون بودجه سال جاری 40 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به‌قطار شهری‌ها اختصاص‌یافته که این موضوع در حال سیر مراحل قانونی بررسی و تصویب قرار دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در این زمینه آمادگی این بانک را برای همفکری با شهرداری‌های واجد شرایط و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌منظور سرعت گرفتن مراحل اداری انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری‌ها، اعلام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.