| کد خبر: 177142 |

◄ بهره‌برداری از مرکز بازیافت نخاله‌های ساختمانی و عمرانی در شرق تهران

آیین بهره برداری از مرکز بازیافت و پردازش نخاله های ساختمانی و عمرانی در آبعلی با حضور محمدعلی افشانی شهردار تهران برگزار شد.

تین نیوز

آیین بهره‌برداری از مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی در آبعلی با حضور محمدعلی افشانی شهردار تهران برگزار شد.

مم

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شهردار تهران با اشاره به این نکته که مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی آبعلی نخستین مرکز به این منظور است که راه‌اندازی می شود، اظهار کرد: این مرکز با سرمایه‌ای بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

افشانی به تولید ۳۳۰۰ تنی مصالح در مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی در روز پرداخت و افزود: امید می رود از این دست مراکز توسعه پیدا کند تا برداشت بی‌رویه از منابع طبیعی برای اسفاده در ساخت‌وساز متوقف شود.

وی با بیان این که این  مرکز در تولید ماسه در ابعاد مختلف کارکرد خوبی دارد، گفت: ایجاد مراکزی که بتواند به بهبود زندگی مردم بینجامد از حمایت شهرداری برخوردار خواهد بود.

تفکیک نخاله‌های ساختمانی

 

افشانی در حاشیه مراسم افتتاحیه این کارخانه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف در بحث مدیریت شهری، بهبود کیفیت زندگی شهروندان است. یکی از مهمترین شاخص‌های بهبود کیفیت زندگی که باید در مدیریت شهری به آن توجه شود بحث شهر پاک است؛ شهری پاک است که عاری از نخاله و پسماند خانگی باشد.

افشانی با بیان اینکه کارخانه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح با ظرفیت 3300 تن امروز آغاز به کار می‌کند، گفت: برای این کارخانه 67 میلیارد تومان هزینه شده است. در این کارخانه نخاله‌های ساختمانی تفکیک می‌شوند و سپس تبدیل به مصالحی مثل کف‌پوش، دیوارپوش و ... می‌شوند.

او ادامه داد: علاوه بر این کارخانه، دو کارخانه دیگر نیز به زودی شروع به کار خواهند کرد که ظرفیت هر یک از انها نیز 3300 تن است و عملاً حدود 10 هزار تن ظرفیت این سه کارخانه خواهد بود.

افشانی تاکید کرد: ظرفیت تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح باید در آینده هم توسعه یابد. همچنین برای اینکه کمترین تردد وسایل نقلیه سنگین را در سطح شهر تهران داشته باشیم و به منظور کاهش آلودگی هوا می‌بایست در چهار ضلع شهر کارخانه‌هایی مشابه احداث شوند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مشارکت مردم در بهبود کیفیت زندگی تاثیرگذار است، گفت: در این رابطه تفکیک پسماندهای خانگی بسیار حائز اهمیت است. نرم‌افزارهایی در این رابطه طراحی شده‌اند و اکنون افرادی متقاضی هستند تا در این نرم‌افزارها مشترک شوند و قرار است متناسب با مواد اولیه‌ای که تحویل می‌دهند کارت آنها شارژ شود. ظرف دو هفته 20 هزار واحد مشترک شده‌اند.

شهردار تهران با بیان اینکه شعار من در شهرداری تهران شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر بود، گفت: اگر به این شعار توجه شود شهر بهتری خواهیم داشت امیدوارم شهردار آینده تهران در کار خود موفق عمل کند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل تهران مساله آلودگی هوا است که برای کاهش آن باید به حمل‌ونقل عمومی توجه شود. بنابراین ما در دو ماه گذشته 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مساله حمل‌ونقل عمومی منتشر کردیم.

افشانی در پایان به کمربند سبز تهران نیز اشاره کرد و گفت: کارهای این کمربند انجام شده است و تقریبا آماده شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.