| کد خبر: 172440 |

جزییات اجرای طرح «پلیس دوچرخه سوار»

پلیس‌های دوچرخه سوار در آینده توسعه پیدا خواهند کرد و در دیگر مناطق شهر نیز فعالیت خواهند داشت.

تین نیوز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افتتاح فعالیت پلیس دوچرخه سوار خبر داد و گفت: پلیس‌های دوچرخه سوار در آینده توسعه پیدا خواهند کرد و در دیگر مناطق شهر نیز فعالیت خواهند داشت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه مراسم افتتاح طرح پلیس دوچرخه سوار گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با هدف ارتقای فرهنگ عبور و مرور و روانسازی ترافیک ایجاد انضباط ترافیکی به‌ویژه در معابر پرترافیک اقدام به راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار کرد و مرحله اول اجرای این طرح، در مناطق 6 و 12 با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرا می‌شود.

مهماندار با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ارتقای فرهنگ عبور و مرور کاربران ترافیکی در زمینه استفاده از دوچرخه، برقراری نظم و ایمنی ترافیک و سهولت حرکت در معابر و خیابان‌های منتخب مناطق شش و 12، جلوگیری از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز، طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر، کاهش زمان حضور پلیس در معابر پرترافیک و افزایش قدرت مانور مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی است، گفت: این طرح در دو شیفت صبح و عصر اجرا می‌شود.

وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی مأموریت دارد با به‌کارگیری عوامل خود، نسبت به ارتقای فرهنگ عبور و مرور کاربران ترافیکی، ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد تسهیلات ترافیکی در محدوده پرترافیک مخصوصاً محدوده بازار تهران و محورهای منتهی به آن با اجرای طرح پلیس دوچرخه‌سوار اقدام کند.

مهماندار با اشاره به سابقه استفاده از دوچرخه در انجام مأموریت‌های پلیس در سطح جهان، گفت: پیش از فراگیر شدن وسایل نقلیه موتوری، دوچرخه ابزاری کارآمد در انجام مأموریت‌های روزانه پلیس مخصوصاً در نقاط شهری و مسکونی داشته است. امروزه در اکثر کشورهای دنیا مشاهده افسران پلیس دوچرخه‌سوار، به کرات اتفاق می‌افتد و در ارتقای فرهنگ عبور و مرور نقش موثری دارد. دوچرخه مزایای زیادی همچون سبک و سریع بودن دارد، به‌علاوه فاقد هر نوع آلایندگی صوتی و شیمیایی بوده و از قابلیت تحرک بالایی برخوردار است.

رییس پلیس راهنمایی  و رانندگی تهران بزرگ  افزود: پلیس‌های دوچرخه سوار در آینده توسعه پیدا خواهند کرد و در دیگر مناطق شهر نیز فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس دوچرخه سوار مانند دیگر ماموران پلیس راهور امکان جریمه و برخورد با تخلفات را نیز خواهند داشت، گفت: لازم است شهروندان با ماموران پلیس راهور همکاری و همراهی داشته باشند.

به گفته مهماندار ، پلیس دوچرخه سوار در ارتقاء فرهنگ دوچرخه سواری و همچنین کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.