| کد خبر: 170653 |

◄ پیشنهاد محدودیت فعالیت خودروهای توزیع کالا در تهران

برای کاهش ترافیک شهری می‌توان خودروهای مختلف توزیع کالا را ملزم کرد برای به تردد در شهر و توزیع کالا به مراکز پخش و فروش، در طول ساعت‌های 23 شب تا 6 صبح فعالیت کنند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل پیشنهاد داد فعالیت خودروهای توزیع کالا در تهران به ساعت‌های 23 شب تا 6 صبح محدود شود.

به گزارش تین‌نیوز، ولی‌اله گل‌میرزایی با بیان این مطلب به تین‌نیوز گفت: برای کاهش ترافیک شهری می‌توان  خودروهای مختلف توزیع کالا را ملزم کرد برای تردد در شهر و توزیع کالا به مراکز پخش و فروش، در طول ساعت‌های 23 شب تا 6 صبح فعالیت کنند.

وی افزود: راهکار دیگر برای کاهش ترافیک شهری تهران؛ به‌کارگیری خودروهای عمومی مطابق با حجم مسافر است.

این کارشناس تاکید کرد:  برای مثال می‌توان از مینی‌بوس به‌جای اتوبوس در شهرک اکباتان استفاده کرد.

به گفته وی در حال حاضر در این منطقه با وجود جمعیت کم مسافر، از اتوبوس‌های بزرگ که همواره در تردد و ایجاد ترافیک مشکل‌ساز هستند، برای جابه‌جایی مسافران استفاده می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز مشکل ترافیک تهران در چند دهه اخیر به چنان معضلی برای مردم و مسئولان تبدیل شده که حتی چندی پیش محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، حل معضل ترافیک تهران را نیازمند جراحی اساسی دانسته و گفته بود: تنها اصلاحات جزئی و دنبال کردن روند گذشته نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد. 

همچنین محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف از تلاش‌های زیادی که برای برطرف کردن مشکلات حمل‌و‌نقل و ترافیک در تهران انجام می‌شود، خبر داده و گفته بود: برای حل معضل ترافیک تهران که تبدیل به دغدغه اصلی پایتخت‌نشینان شده، دو راهکار کوتاه‌‌ و بلندمدت وجود دارد.

 علیخانی تاکید کرده بود: در راهکار بلندمدت که اگر امروز راهبردهای آن را اجرایی کنیم، نتیجه‌اش شاید تا 10 سال دیگر مشخص شود، باید با تقویت سرمایه‌های‌مان از جمله مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی، مقدمات را برای کاهش استفاده مردم از وسایل نقلیه شخصی مهیا کنیم.

وی افزوده بود: اگر نواقص و کمبودها را برطرف کنیم، مطمئنا تردد با خودروهای شخصی به کمترین حد می‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران گفته بود: تا زمانی که ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی‌مان معیوب و امکانات و خدماتش با کیفیت و مطلوب نباشد، نمی‌شود مردم را محدود کرد که با خودروی‌ خود تردد نکنند.

او خاطرنشان کرده بود: اما نکته بعدی رفع انحصار در سیستم خدمات حمل‌و‌نقل شهری است. شهرداری باید با برون‌سپاری و جذب سرمایه‌گذار آنها را تشویق به همکاری در این بخش کند و با این کار گذشته از اشتغال‌زایی خدماتش را به کل شبانه‌روز تعمیم دهد.

علیخانی گفته بود: نمی‌شود بگوییم از ساعت 8 صبح تا 10 شب، خدمات ارائه ‌دهیم و بعد کرکره شهر را پایین بکشیم و برویم خانه بلکه باید برخی خدمات را 24 ساعته و شب‌های تهران را پویاتر کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.