| کد خبر: 159698 |

◄ مسیرهای جدید مستعد راه‌اندازی BRT در تهران

پیشنهاد می‌شود مسیرهای جدید بی‌آرتی در بزرگراه‌های نیایش و همت و جاده مخصوص تعریف شود.

تین نیوز

افتتاح خط 6 و 7 مترو به دلیل عبور از مناطق مرکزی و شلوغ شهر نقش بسزایی در کاهش ترافیک تهران داشته و می‌تواند بخش زیادی از آلودگی هوای ناشی از ترافیک را کم کند. 

به گزارش تین‌نیوز، این مطلب را یک کاربر تین‌نیوز در مورد خبری نوشت که طی آن محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفته بود:  شهرداری برنامه عملیاتی و دقیقی برای مقابله با آلودگی هوای تهران دارد،  منابع آلودگی مشخص شده است، کامیون‌ها باید به فیلتر مجهز شوند و در این راستا وزارت نفت باید سوخت‌های گازوئیلی مناسبی ارائه کند. همچنین موتورسیکلت‌های فعلی نقش بسزایی در آلودگی هوا دارند و باید این موتورها با موتورهای برقی تعویض شوند.

این کاربر در ادامه پیامی که در مورد این اظهارات معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به تین‌نیوز ارسال کرد، نوشت: علاوه بر تعجیل در راه‌اندازی خطوط 6 و 7 مترو،  همچنین پیشنهاد می‌شود مسیرهای جدید بی‌آرتی در بزرگراه‌های نیایش و همت و جاده مخصوص تعریف شود چرا که گسترش بی‌آرتی کاهش ترافیک را به دنبال داشته و مردم را بیش از این به حمل‌ونقل عمومی تشویق خواهد کرد.

این کاربر تین‌نیوز خاطرنشان کرد: برای کاهش آلودگی و ترافیک تهران باید استفاده از حمل‌ونقل شخصی در تهران محدود و یا غیراقتصادی شود.

این کاربر تین‌نیوز با تاکید بر این‌که حمل‌ونقل عمومی همیشه باید در اولویت باشد، افزود: هرچه مسیر برای خودروهای تک سرنشین سخت‌تر شود مطمئناً اقبال به حمل‌ونقل عمومی افزایش خواهد یافت.

وی در توضیح این دیدگاه خود گفت: برای مثال BRT بزرگراه اشرفی اصفهانی بدون ترافیک طی 25 الی 30 دقیقه از دانشگاه علوم تحقیقات به میدان آزادی می‌رسد درحالی‌که ماشین شخصی در ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی از یک ساعت و ربع کمتر نمی‌تواند این مسیر را طی کند و این باعث برتری BRT شده است.

وی با بیان این‌که بی‌آرتی چون هزینه احداث پایینی دارند در کوتاه‌مدت راندمان بیشتری خواهند داشت، گفت: بر این اساس معتقدم بی‌آرتی در تهران بیش از این جای کار دارد و مسیرهای بیشتری مستعد راه‌اندازی آن هستند.

به گفته وی در ابتدای احداث این مسیرها مطمئنا اعتراضاتی مثل اتفاقی که در مورد BRT خیابان ولیعصر رخ داد، صورت می‌پذیرد  ولی در میان‌مدت آثار مثبت آن، اقبال اکثریت مردم  را در پی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    مردم از بی آرتی استقبال میکنند چون هزینه خودروهای شخصی و تاکسی بالاست.مردم از کاهش هزینه حمل و نقل استقبال خواهند کرد

  • ناشناس 0 0

    به نظر بنده، تبديل BRTهاي موجود به اتوبوس هاي برقي (القايي شارژي) يا تبديل كل سيستم به ترامواي چرخ لاستيكي (در تركيه و جمهوري چك . كره جنوبي به وفور وجود دارد) مفيد تر بوده هم ترافيك ناشي از اتوبوس هاي BRT رو سامان ميده.

    • ناشناس 0 0

      تراموا فعلا خیابان ولیعصر و خیابان آزادی بحث کارشناسی هست. ما باید میزان تقاضا در نظر بگیریم. همینطور هزینه را.
      محدودیت برای خودروهای شخصی و اختصاص لاین مخصوص برای خودروهای حمل ونقل عمومی مردم تشویق به استفاده ان میکند. ترافیک کمتر و مزیت خودروهای تک سرنشین ازبین میبردچون ترافیک باید تحمل کنند.
      اتوبوس برقی هم من یادمه قدیم میدان خراسان داشتیم ، جمع شد باید کارشناسان حمل ونقل و ترافیک شهری تهران ، بنظرم مطالعه ای درباره ان اغاز کنند چگونه قابل استفاده و بهره وری مطلوب خواهد بود