| کد خبر: 158952 |

سهرابی:

10 هزار واحد مسکن روستایی سیستان و بلوچستان نوسازی می شود

از سال آینده 10 هزار واحد مسکن روستایی سیستان و بلوچستان بهسازی و نوسازی می شود.

تین نیوز

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در جلسه تأمین مسکن روستایی استان گفت: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور 40 درصد است که استان سیستان و بلوچستان 10 درصد تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله دارد.

به گزارش تین نیوز  «سهرابی» اظهار کرد: تا چهار ماه آینده نیز با بانک های عامل برای دریافت تسهیلات در این زمینه قرارداد بسته می شود.

سهرابی گفت: برای بازسازی بافت روستایی تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات با بهره پنج درصد به ساکنان شهرستان های مرزی داده می شود.

وی تصریح کرد: از سال آینده 10 هزار واحد مسکن روستایی سیستان و بلوچستان بهسازی و نوسازی می شود.

سهرابی با تشریح وضعیت مقاوم سازی و تاب آوری سکونت گاه های روستایی در برابر سوانح طبیعی اظهار کرد: این موضوع برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، علاوه بر حفظ سرمایه های ملی و کاهش بار مالی دولت پس از بروز حوادث، تأمین امنیت جانی و مالی روستاییان و کمک به توسعه و اشتغال مناطق دور افتاده و محروم، سبب ارتقای کیفیت زندگی و تمایل به ماندگاری در روستاها می شود که می تواند زمینه تأمین امنیت غذایی کشور و خودکفایی را فراهم کند.

وی ادامه داد: از دیدگاه اقتصاد ملی، مسکن پویاترین قسمت اقتصادی و تشویق کننده رشد تولید و اشتغال در کشور است و 12 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

«باقر کرد»، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز گفت: قسمت اعظم تلفات جانی در زلزله و دیگر حوادث مربوط به مسکن هایی است که به صورت نامناسب ساخته شده است و حاشیه نشینی امروز شهرها هم نتیجه مهاجرت روستاییان است.

وی ادامه داد: ۵۲ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند و سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشوری بالاترین نرخ جمعیت روستا به شهر را دارد، این مهم توجه ویژه ای را می طلبد تا روند اقدام ها و ارائه خدمات تسهیل شود.

به گفته وی، تسهیل کردن دریافت وام مسکن روستاییان و برداشتن سدی با عنوان ضمانت و سند های سنگین که از عهده یک روستایی بر نمی آید خدمتی بزرگ محسوب می شود و از پیدایش حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری می کند

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.