| کد خبر: 132220 |

نمی‌توان باورکرد یک لیست صدر تا ذیل کرسی ها را با اکثریت قاطع از آن خود کند

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با ادعای وقوع تخلفات در انتخابات شورای پنجم درخواست کرد مانند سال ۸۸ صورتجلسه شمارش آرای تمام صندوق ها در سایت فرمانداری منتشر شود.

تین نیوز
رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با ادعای وقوع تخلفات در انتخابات شورای پنجم درخواست کرد مانند سال ۸۸ صورتجلسه شمارش آرای تمام صندوق ها در سایت فرمانداری منتشر شود.
 

مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی مردم باید در مورد رفع شبهات پیرامون انتخابات رعایت شود، گفت: با وجود گزارش های مستند از تخلفاتی که صورت گرفته است، فرمانداری به دلایل مختلف از رسیدگی به موضوع طفره می رود.

 

وی ادامه داد: سال 88 که شبهاتی در مورد صحت انتخابات مطرح شد، تمام صورتجلسات شمارش آرای صندوق ها در سایت منتشر شد. اکنون هم پیشنهاد می کنم فرمانداری در مورد انتخابات شوراها همین برنامه را در پیش بگیرد و با توجه به شکایات مطرح شده، 10درصد از صندوق ها بازشماری شود.

 

شاکری خاطرنشان کرد: نه تنها لیست خدمت بلکه حتی برخی دوستان اصلاح طلب ما باور ندارند که یک لیست مشخص صدر تا ذیل کرسی ها را با اکثریت قاطع از آن خود کند. تنها در یک مورد از تخلفات از 3100 فقره رای موجود در یک صندوق، همه بدون استثنا به 21نفر لیست امید رای دادند.

 

شاکری با بیان اینکه تخلفات ریاست جمهوری هم از جاهای مختلف گزارش شده که باید مورد رسیدگی قرار گیرد، اظهار کرد: امکان ندارد که مردم فردی مانند مهدی چمران را نشناسند؛ اگر نفس محمد خاتمی تا این حد کارساز است که برای یک نفر یک میلیون و 700هزار رای می آورد، چرا برای جمع کردن جمعیت در همایش انتخاباتی آقای روحانی چنین نکرد؟

 

نکته قابل توجه این است که حتی برخی از چهره های شناخته شده اصلاح طلب رای محدود دارند اما یک عده چهره جدید رای بالا دارند. با وجود اختلافاتی که با اصلاح طلبان دارم اما فردی مانند احمد دنیامالی و محسن سرخو را برای تصمیم سازی در حوزه های عمران ، حمل و نقل و ترافیک مناسب تر می دانم تا خانم یا آقایی از لیست امید که هیچ رزومه ای ندارد. آیا واقعا خانه کارگر طرفداران کمتری دارد؟

 

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بروجردی، گفت: این شهید جزو چریک های قبل از انقلاب بود که وقایعی مانند واقعه خان سالار و مبارزه با امریکا را رقم زد. در آن سالها من هم عضو گروه توحیدی صف بودم که شهید بروجردی نیز به نوعی عضو آن بود.

 

شاکری افزود: شهید بروجردی و خانواده اش در محله ای محروم زندگی می کردند و واقعا مدافع محرومان بودند و قهر و مهر آنها برگرفته از خط قرمزهای مکتب امام راحل بود. این شهید بزرگوار تا آخرین نفس پای حق ایستاد و جان خود را در این راه فدا کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت یک نانوایی در منطقه 4در یک آپارتمان مسکونی، گفت: با وجود تذکری که قبلا در این رابطه مطرح کردم، شهرداری منطقه از اجرای طرح قلع و قمع خودداری می کند و تنها یک نیوجرسی در آنجا گذاشته که مشکلی برای نانوایی ایجاد نکرده است. ساکنان این آپارتمان بسیار گلایه مند و خواستار رسیدگی فوری به موضوع هستند.

 

وی همچنین از تبدیل بخشی از پیاده روی محدوده چهارراه گلوبندک به پارکینگ موتورسیکلت انتقاد کرد و افزود: از شهروندان بابت حق پارکینگ نیز 2000 تومان دریافت می شود در حالی که تعرض به پیاده رو پایمال کردن حقوق مردم است و باید از آن جلوگیری شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.