| کد خبر: 131697 |

توسعه حمل و نقل کشور نیازمند بومی سازی و بهره گیری از دانش روز دنیا است

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درحاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته گفت: برای توسعه شهرها و بهبود کیفیت زندگی در آن،  باید به حمل و نقل ریلی درون شهری و زیر ساخت‌های آن توجه جدی شود.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، دکتر محمد احمدی بافنده افزود: امروزه با رشد کلان‌شهرها و افزایش جمعیت شهرنشین و پیامدهای حاصل از آن چاره‌ای جز بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی به وسیله ریل نیست و برای کاهش آلودگی باید به توسعه خطوط مترو اهتمام ورزید.

 

وی بابیان اینکه حمل و نقل ریلی برون شهری در ایران پیشرفت مطلوبی داشته است گفت: متأسفانه هنوز برای حمل و نقل درون شهری حساب خوبی باز نشده و توجه لازم به آن نمی‌شود و این در حالی است که شهرها از آلودگی ناشی از موتورهای درون‌سوز رنج می‌برند.

 

 مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه تمام توان داخلی باید برای این امر بسیج شوند خاطرنشان کرد: مترو تهران در بسیاری از موارد مانند سیویل از طراحی تا اجرا به خودکفایی رسیده و در مواردی چون ابنیه و ریل نیز تا حدود ۴۰ درصد بومی‌سازی انجام گرفته است اما هنوز در خصوص تجهیزات و دانش فنی نیازمند دنیا هستیم که با توجه به پتانسیل نیروی جوان و تحصیل‌کرده، صنایع قدرتمند و بازار خوبی که در اختیار داریم، می‌توانیم به بومی‌سازی داخلی صنایع و کسب دانش‌های لازم امیدوار باشیم.

 

وی افزود: کسی نمی‌تواند منکر ارزش و کیفیت مترو در حمل و نقل درون شهری شود و از آنجایی که شهرداری‌ها در بحث سرمایه گذاری توان توسعه مترو را با منابع خود ندارد لذا نیازمند حمایت جدی و توجه دولت، وزارت کشور و وزارت صنایع در این امر هستند و کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی شهری در گرو این امر است.

 

دکتر احمدی بافنده در پایان با اشاره به اینکه توسعه هر کیلومتر از مترو بین 250 تا 300 میلیارد تومان هزینه دارد گفت: متأسفانه بودجه بعضی از شهرهای ما 1000 میلیارد تومان است که با این میزان فقط 4 کیلومتر مترو می‌توان ساخت و امیدواریم با توجه جدی دولت و کاهش تحریم‌ها این میزان افزایش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.