| کد خبر: 127895 |

کارشناس امور شهری در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ لزوم رعایت انصاف و مروت در رد صلاحیت داوطلبان پارلمان شهری / تغییرات ساختاری نیاز شورای پنجم

تین نیوز

کارشناس امور شهری از لزوم رعایت انصاف و مروت در  رد صلاحیت افراد ثبت نام شده در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حمید نجف با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: باید احراز صلاحیت متقاضیان نمایندگی شورای اسلامی شهر را به آرای مردمی سپرد و تنها با تکیه بر یک نقطه ضعف نسبت به رد صلاحیت افراد اقدام نکرد.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: داوطلبان نمایندگی در شورای شهر هر یک از حزب و گروهی به منظور حضور در شورای اسلامی شهر تهران اقدام کرده‌اند که ممکن است تخصص خوبی در بخش شهری نداشته باشند که قطعا در تائید یا رد صلاحیت‌ها باید با حساسیت زیادی به آن توجه شود.

نجف با تاکید بر این‌که با قرار گرفتن در مسند قضاوت نباید واقعیت را نادیده گرفت، گفت: باید دانست آیا شخصیت‌های سیاسی داوطلب حضور در شورای اسلامی شهر دانش مدیریت شهری را دارا هستند و یا در تائید صلاحیت آنها به سوابق ایشان توجه می‌شود.

وی با بیان این نکته که «گاهی باید نگاه‌های جناحی و حزبی به دلیل اهمیت برخی انتخاب‌ها کنار گذاشته شود»، افزود: برخی نگاه‌های حزبی و جناحی که در بسیاری از مواقع موجب عقب ماندگی در امور شده است باید کناری گذاشته شود و در حذف و اضافه‌های داوطلبان رعایت انصاف و مروت بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار بگیرد.

کارشناس مسائل شهری با اشاره به این مهم که جابه‌جائی اسامی در لیست داوطلبان حضور در شورای اسلامی شهر تهران مد نظر تشکیل پارلمان شهری نیست، ابراز داشت: نوع نگاه منصفانه است که میان دو جناح و حزب تفاوت‌ها را رقم می‌زند و رعایت انصاف به انتخاب درست کمک زیادی خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تخصص‌گرائی در تشکیل شورای پنجم تاکید کرد و گفت: شورای سیاست‌گذاری باید با توجه به تخصص و تجربه افراد نسبت به گزینش و تائید صلاحیت اشخاص اقدام کند و نوع فعالیت فعلی افراد اعم از هنرمند و دیگر مباحث در درجه دوم اهمیت قرار بگیرد تا شورائی که در 4 سال آینده سکاندار تصمیم‌گیری در امور شهر خواهد بود از کفایت علمی کافی برخوردار باشد.

نجف در ادامه با یادآوری وجود شمار زیادی از افراد متخصص و با تجربه در زمینه مدیریت شهری که دارای تجربه زیادی نیز در این کار هستند، گفت: شورای سیاست‌گذاری باید تائید صلاحیت داوطلبانی که دارای تخصص هستند را با در نظر گرفتن مباحثی که از پیش تعیین شده را در اولویت انتخاب خود قرار دهد حتی، اگر آن فرد از پشتوانه جناحی و حزبی برخوردار نباشد.

این کارشناس امور شهری، تصریح کرد: باید افرادی به شورای اسلامی شهر تهران راه بیابند که از جسارت و دانش مدیریت شهری در تمامی امور برخوردار باشد و تنها راه‌یابی به پارلمان شهری هدف نهائی او نبوده باشد.

وی یکی از راه‌های شناخت افراد متخصص و دانش‌آموخته مدیریت شهری را فراخوان آنها دانست و گفت: چه اشکالی می‌تواند داشته باشد که در صورت لزوم از طریق جراید و فضای مجازی اقدام به شناسائی آنها کرد؟

نجف در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: چنان‌چه تغییرات ساختاری در ترکیب فعلی پارلمان شهری اتفاق نیفتد، شفافیت و جسارت به آن راه پیدا نخواهد کرد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.