| کد خبر: 112889 |

انتقاد از برنامه های جزیره ای شهرداری تهران در منطقه ۱۲

تین‌نیوز| رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از برنامه های جزیره ای و غیرهماهنگ شهرداری تهران در منطقه ۱۲ انتقاد کرد و گفت: شهرداری برنامه های مختلفی ارایه می کند اما این برنامه ها بدون مهندسی تصویب می شود و نتیجه آن جزیره ای شدن برنامه هاست.

مجتبی شاکری، رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران، در ادامه سیصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه برنامه آمایش و ساماندهی منطقه 12 گفت: بین برنامه های مناطق 22گانه تعادل وجود ندارد.
 
رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران افزود: شهرداری برنامه های مختلفی ارایه می کند اما این برنامه ها بدون مهندسی تصویب می شود و نتیجه آن جزیره ای شدن برنامه هاست.
 
وی یادآور شد: سال گذشته در زمان تصویب طرح انضباط اجتماعی منطقه 12 اعلام کردم در صورت ارایه مشروح برنامه شهرداری بودجه را تصویب کنیم.
 
شاکری تصریح کرد: کسی را متهم نمی کنم اما به هر دلیل اعضای شورا قانع شدند و بودجه 400 میلیاردی را تصویب کردند اما آسیب های اجتماعی گسترده شد و معتادان بی خانمان در مناطق دیگر نظیر مناطق 11، 13، 14 و 16 پراکنده شدند.
 
وی اذعان داشت: شهرداری تهران قصد دارد چند برابر بودجه یک منطقه را در منطقه 12 هزینه کند و این در حالی است که برخی مناطق برای تامین مالی پروژه های جزیی نیز مشکل دارند.
 
وی اظهار داشت: گزارش 800 صفحه ای شهرداری که آقای دبیر به آن استناد می کند اصلا در اختیار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی قرار نگرفته است.
 
وی افزود: برنامه آمایش و ساماندهی منطقه 12، 9 روز است به شورا آمده و در این مدت به دلیل تعطیلی اغلب اعضا آن را رؤیت و مطالعه نکرده اند.
 
شاکری با تاکید بر ضرورت پرهیز از اجرای برنامه های جزیره ای اظهار داشت: از حدود 3 هزار معتاد جمع آوری شده در مراکز بهاران، آدرس 100 نفر را که به خانواده بازگشته اند را نتوانستند در اختیار ما قرار دهند.
 
شاکری افزود: بنا به اظهارات رییس کمیسیون بودجه شهرداری تهران 400 میلیارد تومان در حوزه آسیب های اجتماعی هزینه شده است و این در حالی است که مسئولان اعلام می کنند در بهترین وضعیت فقط 10 درصد از آسیب دیدگان اجتماعی به خانه و خانواده بازمی گردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.