معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، خبر داد:
◄ شهرداریها موظف به تأمین هزینههای مورد نیاز شهرها هستند
تیننیوز| معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی شهرداری در توقف صدور مجوز ساخت و ساز خبر داد.
به گزارش تیننیوز، سیدمازیار حسینی با اشاره به اینکه، آنچه در حوزه ساخت و ساز تهران اتفاق میافتد، با امضای نمایندگان وزارتخانههای عضو کمیسیون ماده 5 است، اظهار داشت: شهرداریها موظف به تأمین هزینههای مورد نیاز به منظور اداره و مدیریت شهرها هستند.
وی با تاکید بر این نکته که، همانگونه كه سال گذشته نیز شهردار تهران اعلام کرد، مدیریت شهری آمادگی دارد تا اگر لازم باشد دیگر مجوز ساخت و ساز در تهران صادر نکند، افزود: این مهم تنها در صورتی اتفاق میافتد که هزینههای نگهداری پایتخت را تأمین کنند.
حسینی در ادامه با بیان اینکه «آنچه در حوزه ساخت و ساز تهران اتفاق میافتد، با امضای نمایندگان وزارتخانههای عضو کمیسیون ماده 5 است»، گفت: البته كمیسیون ماده 5، متولی صدور پروانه ساخت و ساز است كه نمایندگان چند وزارتخانه در آن حضور دارند و آنچه در حوزه ساخت و ساز اتفاق میافتد، به امضای نمایندگان وزارتخانههای عضو این کمیسیون میرسد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیك شهرداری تهران حسینی، افزود: شهرهایی همچون لندن و توكیو هم این دوران را سپری کردهاند و امروز در شهرهای پیشرفته دنیا، توسعه ریل محور، اساس توسعه است و اقدامات و فعالیتهای شهری در این شهرها بر اساس شکلگیری مترو و نحوه استقرار ایستگاهها و توسعه خطوط مترو صورت میپذیرد.
وی با اشاره به این نکته که، روزانه 3 میلیون نفر از شهرها و شهرکهای اطراف وارد تهران میشوند، ابراز داشت: به دلیل اهمیت و ضرورت توجه به مباحث ترافیكی در توسعه شهری یك اصل پذیرفته شده است و الزامات ترافیكی در قالب عارضه سنجیهای ترافیكی، موضوعی است كه رعایت آن در ساخت و سازهای شهری لازم الاجراست و بهطور قطع مورد توجه مدیریتشهری قرار میگیرد.
حسینی با بیان اینكه «مدیریتشهری در تهران، تمام تلاش خود را به منظور توسعه و ساماندهی حملونقل عمومی با محوریت حملونقل ریلی بهكار گرفته است»، تصریح كرد: طبق طرح جامع حملونقل و ترافیك شهر تهران، شبکه بزرگراهی پایتخت 555 بزرگراه دارد كه در حال حاضر 545 كیلومتر آن ساخته شده و مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.
معاون حملونقل وترافیک شهرداری تهران با تأكید بر اینكه شبکه ریلی پایتخت شامل 7 خط مترو است، گفت: در حال حاضر 5 خط آن فعال و در دست بهرهبرداری است و 2 خط دیگر نیز ظرف سالجاری و سال آینده به پایان رسیده و به بهرهبرداری میرسند اما، متأسفانه برخی سیاستها منجر به افزایش جمعیت تهران شده و روزانه 3 میلیون جمعیت به این كلانشهر تردد میکنند.
وی با تاکید بر این نکته که، هیچ جای دنیا در دو باند از خیابان سه بانده خودرو پارک نمیشود، گفت: هر روز از شهرها و شهركهای اطراف تهران همچون پردیس، واوان و اندیشه، صدها هزار نفر به این كلانشهر سفر میكنند لذا ناگزیر، شهرداری تهران موظف به خدمات رسانی به 3 میلیون نفری است كه روزانه وارد این کلانشهر میشوند.
حسینی با اشاره به اینكه نیمی از بافت شهری تهران، قدمت صد ساله دارد و مسائل و مشکلات این كلانشهر یک شبه ایجاد نشدهاند و موضوعات پایتخت باید همهجانبه دیده شود، تصریح كرد: با توقف صدور مجوز ساخت و ساز، معضل ترافیک تهران حل نخواهد شد، هر چند در مواردی به خاطر آثار و عوارض ترافیكی از مجوز ساخت و ساز صادر نشده است.
معاون شهردار، در پایان با تأكید حل مشکلات ترافیکی شهر و لزوم فرهنگ سازی ترافیك و نحوه استفاده از وسایلنقلیه، خاطرنشان كرد: در هیچ جای دنیا، دیده نمیشود یک باند از هر طرف خیابان متعلق به خودروها باشد و یا دو باند یک خیابان سه بانده به پارك خودروها اختصاص داشته باشد و همه باید به این نکته واقف باشند که تا مصالح جمعی بر منافع فردی ارجحیت پیدا کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.