| کد خبر: 105469 |

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، خبر داد:

◄ شهرداری‌ها موظف به تأمین هزینه‌های مورد نیاز شهرها هستند

تین‌نیوز| معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی شهرداری در توقف صدور مجوز ساخت و ساز خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سیدمازیار حسینی با اشاره به این‌که، آن‌چه در حوزه ساخت و ساز تهران اتفاق می‌افتد، با امضای نمایندگان وزارت‌خانه‌های عضو کمیسیون ماده 5 است، اظهار داشت: شهرداری‌ها موظف به تأمین هزینه‌های مورد نیاز به منظور اداره و مدیریت شهرها هستند.

وی با تاکید بر این نکته که، همان‌گونه كه سال گذشته نیز شهردار تهران اعلام کرد، مدیریت شهری آمادگی دارد تا اگر لازم باشد دیگر مجوز ساخت و ساز در تهران صادر نکند، افزود: این مهم تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که هزینه‌های نگهداری پایتخت را تأمین کنند.

حسینی در ادامه با بیان این‌که «آنچه در حوزه ساخت و ساز تهران اتفاق می‌افتد، با امضای نمایندگان وزارت‌خانه‌های عضو کمیسیون ماده 5 است»، گفت: البته كمیسیون ماده 5، متولی صدور پروانه ساخت و ساز است كه نمایندگان چند وزارت‌خانه در آن حضور دارند و آن‌چه در حوزه ساخت و ساز اتفاق می‌افتد، به امضای نمایندگان وزارت‌خانه‌های عضو این کمیسیون می‌رسد.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران حسینی، افزود: شهرهایی هم‌چون لندن و توكیو هم این دوران را سپری کرده‌اند و امروز در شهرهای پیشرفته دنیا، توسعه ریل محور، اساس توسعه است و اقدامات و فعالیت‌های شهری در این شهرها بر اساس شکل‌گیری مترو و نحوه استقرار ایستگاه‌ها و توسعه خطوط مترو صورت می‌پذیرد.
 
وی با اشاره به این نکته که، روزانه 3 میلیون نفر از شهرها و شهرک‌های اطراف وارد تهران می‌شوند، ابراز داشت: به دلیل اهمیت و ضرورت توجه به مباحث ترافیكی در توسعه شهری یك اصل پذیرفته شده است و الزامات ترافیكی در قالب عارضه سنجی‌های ترافیكی، موضوعی است كه رعایت آن در ساخت و سازهای شهری لازم الاجراست و به‌طور قطع مورد توجه مدیریت‌شهری قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان این‌كه «مدیریت‌شهری در تهران، تمام تلاش خود را به منظور توسعه و ساماندهی حمل‌ونقل عمومی با محوریت حمل‌ونقل ریلی به‌كار گرفته است»، تصریح كرد: طبق طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیك شهر تهران، شبکه بزرگراهی پایتخت 555 بزرگراه دارد كه در حال حاضر 545 كیلومتر آن ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
 
معاون حمل‌ونقل وترافیک شهرداری تهران با تأكید بر این‌كه شبکه ریلی پایتخت  شامل 7 خط مترو است، گفت: در حال حاضر 5 خط آن فعال و در دست بهره‌برداری است و 2 خط دیگر نیز ظرف سال‌جاری و سال آینده به پایان رسیده و به بهره‌برداری می‌رسند اما، متأسفانه برخی سیاست‌ها منجر به افزایش جمعیت تهران شده و روزانه 3 میلیون جمعیت به این كلان‌شهر تردد می‌کنند.
 
وی با تاکید بر این نکته که، هیچ جای دنیا در دو باند از خیابان سه بانده خودرو پارک نمی‌شود، گفت: هر روز از شهرها و شهرك‌های اطراف تهران هم‌چون پردیس، واوان و اندیشه، صدها هزار نفر به این كلان‌شهر سفر می‌كنند لذا ناگزیر، شهرداری تهران موظف به خدمات رسانی به 3 میلیون نفری است كه روزانه وارد این کلان‌شهر می‌شوند.
 
حسینی با اشاره به‌ این‌كه نیمی از بافت شهری تهران، قدمت صد ساله دارد و مسائل و مشکلات این كلان‌شهر یک شبه ایجاد نشده‌اند و موضوعات پایتخت باید همه‌جانبه دیده شود، تصریح كرد: با توقف صدور مجوز ساخت و ساز، معضل ترافیک تهران حل نخواهد شد، هر چند در مواردی به خاطر آثار و عوارض ترافیكی از مجوز ساخت و ساز صادر نشده است.
 
معاون شهردار، در پایان با تأكید حل مشکلات ترافیکی شهر و لزوم فرهنگ سازی ترافیك و نحوه استفاده از وسایل‌نقلیه، خاطرنشان كرد: در هیچ جای دنیا، دیده نمی‌شود یک باند از هر طرف خیابان متعلق به خودروها باشد و یا دو باند یک خیابان سه بانده به پارك خودروها اختصاص داشته باشد و همه باید به این نکته واقف باشند که تا مصالح جمعی بر منافع فردی ارجحیت پیدا کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.