| کد خبر: 243659 |

◄ انجام نزدیک به پنج هزار پرواز سال گذشته در فرودگاه کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه با اعلام اینکه در سال گذشته چهار هزار و ٨٠۶ پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام شد، گفت: این آمار رشد چهار درصدی نشست و برخاست در این فرودگاه در سال ١۴٠٠ را نشان می دهد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه با اعلام اینکه در سال گذشته چهار هزار و ٨٠۶ پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام شد، گفت: این آمار رشد چهار درصدی نشست و برخاست در این فرودگاه در سال ١۴٠٠ را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی بیاتی افزود: سال گذشته ۳۷۵ هزار و ٣٣٧ مسافر در فرودگاه کرمانشاه جابجا شدند که آمارها رشد ۱۱ درصدی جابجایی مسافر در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی استان کرمانشاه، میزان بار جابجا شده در طی مدت توسط این مسافرین را ۲ هزار و ۷۱۴ تن اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز شاهد رشد ۵۰ درصدی ارسال و پذیرش بار بودیم.

بیاتی تاکید کرد: فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه غربی کشور نقشی محوری در جا به جایی مسافرین استان‌های غربی کشور را دارا می‌باشد.

وی اظهار کرد: آمار جابجایی بار و مسافر در فرودگاه کرمانشاه باوجود انجام پروژه بهسازی باند و عوامل پروازی و همچنین محدودیت‌های پرواز با رشد همراه بوده است.

 فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه های غرب کشور در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه  احداث شد.

در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.

فرودگاه کرمانشاه قبل از انقلاب تنها دارای یک پایانه کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.