| کد خبر: 242893 |

استفاده از تولیدات داخل در صنعت هوانوردی براساس قوانین ایکائو است

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها از وجود مشکلاتی در زمینه استفاده از ایکس ری‌های تولید داخل خبرداد.

تین نیوز

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها از وجود مشکلاتی در زمینه استفاده از ایکس ری‌های تولید داخل خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما،  محمد امیرانی گفت: برای استفاده از ایکس ری دو مولفه باید مد نظر قرار گیرد ابتدا میزان تشعشات ساطع شده و دیگر مباحث امنیتی است چنانچه ایکس ری‌ها استاندارد نباشد تشعشعات آن‌ها حتی برای کاربران خود که پشت گیت‌ها نشسته اند مشکل زا است.

وی خاطر نشان کرد: براساس انکس ۱۷ یکسری مولفه‌های امنیتی وجود دارد که هنوز تولیدات داخلی نتوانستند چارچو بهای امنیتی را رعایت کنندبه همین علت ایکس ری‌های خریداری شده به مرور زمان در فرودگاه‌های کشور برحسب نیاز توزیع می‌شود.

معاون مهندسی تجهیزات ایمنی و هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری نیز با اشاره به استفاده از تولیدات داخل در زمینه تجهیزات فرودگاهی تاکید کرد: شرکت فرودگاه‌ها با شرکت‌های دانش بنیان تفاهم نامه‌هایی در زمینه سیستم‌های DME (فرنکانس سیستم زمینی) سیستم‌های راداری، سوئیچینگ برج مراقبت و همچنین تست اصطحکاک بسته است که برخی از این طرح‌ها تا سطح عملیاتی و برخی در حال رفع اشکال پیش رفته اند.

سعید بهزادی افزود: با وجود اینکه صنعت فرودگاهی جز صنایع‌های تک است، ولی ترجیح می‌دهیم از تولیدات داخل استفاده کنیم. امنیت هوانوردی براساس انکس ۱۷ بوده که دارای داکیومنت‌های متفاوت است ازجمله داکیومنت ۸۹۷۳ و ۹۸۰۸ که ملزومات ایکائو داخل این داکیونتت‌ها مطرح شده است ویژگی‌های دستگاه‌های امنیتی از جمله ایکس ری‌ها براساس قوانین ایکائو مشخص می‌شود.

وی یادآور شد: آخرین بار سال ۹۶ قرار داد خرید دستگاه کمک بازرسی ایکس ری بسته شد در آن زمان دوشرکت دانش بنیان به صورت جدی در این زمینه فعالیت کردند که هنوز شرکت‌های دانش بنیان نتوانستند موارد امنیتی را به طور کامل لحاظ کنند اگر به سطح مطلوب برسد از تولیدات داخلی استفاده می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.