| کد خبر: 239030 |

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل سیستم روشنایی فرودگاه اردبیل

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از هزینه‌کرد بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای استقرار سیستم cats برای روشنایی باند اصلی فرودگاه اردبیل خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از هزینه‌کرد بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای استقرار سیستم cats برای روشنایی باند اصلی فرودگاه اردبیل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد قصابی صبح شنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: استان اردبیل دارای دو فرودگاه مهم پارس‌آباد و اردبیل است که فرودگاه پارس‌آباد از سال ۸۲ به فرودگاه‌های کشور واگذار شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد فرودگاهی در اردبیل خاطرنشان کرد: دو پروژه مهم سیستم روشنایی باند اصلی و پایگاه سوخت‌گیری این فرودگاه دو هفته پیش اتمام و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شاهد افت پروازها و کمبود در این بخش مواجه بودیم، گفت: به دلیل عدم صرفه اقتصادی بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از خطوط هوایی اردبیل استقبال نمی‌کنند و همین امر یکی از دلایل اصلی کاهش پروازهای اردبیل است.

قصابی گفت: در حال حاضر به طور متوسط در طول هفته ۱۸ پرواز از فرودگاه اردبیل انجام می‌شود که نقد اکثر این پروازها تهران است.

وی از استقرار سیستم cats در فرودگاه اردبیل با هزینه‌کرد ۷۰ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با ارتقای تجهیزات فرودگاه اردبیل شاهد استقرار پروازهای متعدد داخلی و خارجی از این فرودگاه باشیم.

قصابی ادامه داد: لا مجهز شدن فرودگاه بین المللی اردبیل به این سامانه امکان برقراری پرواز به طرق مختلف و در ساعات مختلف را دارد که پیش‌بینی می‌شود با استفاده از این فناوری لغو و کنسلی، این امکان ۷۰ درصد کاهش یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به تحریم‌های سنگین علیه کشورمان تصریح کرد: برای ارتقای سیستم روشنایی باند اصلی فرودگاه اردبیل با یک شرکت دانش بنیان وارد مذاکره شدیم و با دانش بومی توانستیم با استفاده از چراغ‌های led که برای اولین بار در کشور و حتی خاورمیانه اتفاق افتاده، نسبت به روشنایی این باند اقدام کنیم‌.

قصابی ادامه داد: از سال ۹۷ برای استقرار این سیستم در اردبیل با پیمانکار وارد همکاری شدیم که با احتساب نرخ روز هزینه اصلی روشنایی این باند ۲۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی گفت: فرودگاه اردبیل یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت برقراری پروازهای داخلی و خارجی در حجم بسیار بالا را دارد که امیدواریم شرکت‌های هواپیمایی نسبت به همکاری با این فرودگاه اقدام کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه کاهش پروازها ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی و معیشتی هر منطقه دارد، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های متعدد اقتصادی و اشتغال می‌تواند در رونق پروازهای این فرودگاه مؤثر باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.