| کد خبر: 236585 |

آشیانه فرودگاه اردبیل باید اجرایی شود

برای انجام پروازهای اول صبح و آخر شب در فرودگاه اردبیل شایسته است آشیانه فرودگاه اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

تین نیوز

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای انجام پروازهای اول صبح و آخر شب در فرودگاه اردبیل شایسته است آشیانه فرودگاه اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار کرد: سفر رئیس جمهور بهترین فرصت را برای توسعه استان فراهم کرد و در حقیقت یک سال کارها و اقدامات ما را جلو انداخته است.

وی مصوبات سفر را با همراهی ۲۰ دستگاه اجرایی در قالب ۱۰۲ طرح یادآور شد و تصریح کرد: هشت هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان منابع دولتی و ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این سفر برای توسعه استان اردبیل مصوب شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در آستانه تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ هستیم، این سفر ما را از مزایای بودجه سال آینده و همچنین منابع پیش‌بینی شده در ردیف‌های مختلف بهره‌مند کرده و به نوعی توسعه استان را شتاب خواهد داد.

نیکزاد بازدید وزیر راه و شهرسازی را از روند اجرایی راه آهن اردبیل یادآور شد و افزود: تاکنون ۱۰۳ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و یا در مرحله اجراست که قرار شد تا آخر آبان ماه این ریل‌گذاری به شکل کامل و صد درصد انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مقرر شد اوایل آذرماه بازدیدی را از راه آهن داشته باشیم که به غیر از دو تا سه مسیر ما در بقیه مسیرها از روی خط ریلی حرکت کرده و به نوعی آماده ریل‌گذاری جامع و کامل در مسیر راه آهن اردبیل باشیم.

نیکزاد همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران را در پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه یادآور شد و اضافه کرد: محور اردبیل – سرچم نیز که در مرحله تعریض و چهار خطه شدن است در قطعات یک تا سه به طول ۶۵ کیلومتر در حال اجراست که بخش عظیمی از آن زیر بار ترافیک رفته است.

وی بیان کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و ارائه ضمانت‌نامه به بانک صادرات قرار است ۴۰۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه تزریق شود.

نیکزاد به بازدید وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل فرودگاه‌های کشور از فرودگاه اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: قرار شد تا دو ماه آینده باند اصلی فرودگاه به همراه سیستم روشنایی مجهز به کت دو راه‌اندازی شود و عملیات احداث آشیانه نیز برای پروازهای اول صبح و آخر شب به انجام برسد.

وی نصب دستگاه یخ‌زدایی را در فرودگاه اردبیل به همراه سایر تجهیزات و امکانات یادآور شد و اظهار کرد: در بخش مسکن نیز مسئولیت با وزیر راه و شهرسازی است و امیدواریم تا یک میلیون مسکن در طول سال در کشور اجرایی و عملیاتی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قزوینی 0 0

    آقای نیکزادقولی که درزمان وازتان برای توسعه فرودگاه قزوین وتبدیل آن به فرودگاه مسافربری کی اجرایی می شود؟