| کد خبر: 236332 |

◄ در اجرای پروژه‌های هوانوردی و فرودگاهی رکورد زدیم

به گفته رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با وجود محدودیت‌هایی که بحران کرونا برای صنعت هوانوردی رقم زد، در اجرای پروژه‌های هوانوردی و فرودگاهی رکورد بسیار خوبی ثبت کردیم

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با وجود محدودیت‌هایی که بحران کرونا برای صنعت هوانوردی رقم زد، در اجرای پروژه‌های هوانوردی و فرودگاهی رکورد بسیار خوبی ثبت کردیم و این افتخار بزرگی برای شرکت فرودگاه‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش تین نیوز، مراسمی به مناسبت ۲۰ اکتبر روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی، با یاد و خاطره چهار تن از کنترلرهایی که در سال جاری جان خود را از دست دادند و به دیار باقی شتافتند، با حضور سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، محمد امیرانی عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی، مسعود نیکبخت معاون عملیات هوانوردی، امیرحسین صادقچه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی و نمایندگانی از فرودگاه های امام خمینی(ره)، مشهد و اهواز و تنی چند از همکاران در مرکز عملیات اضطراری برگزار شد.

امیرمکری در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) و همچنین روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی، گفت: ثبت چنین روزهایی در تقویم برای قدردانی از تلاش کسانی است که در سطح ملی و بین المللی خدمات خاصی را به کشور و مردم ارائه می کنند و نامگذاری ۲۰ اکتبر به این نام ناشی از توجه به تلاش و تخصصی این قشر از جامعه است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره گذشتگان این حرفه و همکاران کنترلر که در ایام کرونا جان خود را از دست دادند، روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی را به خانواده ایشان نیز تبریک گفت .

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه در ایام کرونا ۱۴ تن از کارکنان در فرودگاه های کشور جان خود را از دست دادند گفت، این ویروس طی ۵۰ سال گذشته شدیدترین آسیب را به صنعت هوانوردی دنیا وارد کرد که در مقایسه با اتفاقات دیگر در این صنعت در نوع خود قابل توجه است.

وی با اشاره به سانحه هواپیمایی اوکراین و تاثیر بسیار زیادی که بر ترافیک هوایی کشور گذاشت، گفت: این اتفاق در کنار کرونا، کاهش شدید منابع درآمدی در شرکت فرودگاه ها را رقم زد، به طوری که برنامه ریزی برای اجرای پروژه در فرودگاهها را با اختلال مواجه کرد اما با همه مشکلات موجود، سعی بر این بود تا با مدیریت شرایط موجود آثار منفی را در حوزه فرودگاه و هوانوردی به حداقل برسانیم.

رئیس هیات مدیره با اشاره به سیاست های اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا در شرکت فرودگاه ها گفت: محدودیت حضور کارکنان و تاکید بر اجرای پروتکل های بهداشتی و در ادامه واکسیناسیون سراسری در فرودگاه ها به عنوان پیشروترین سازمان دولتی، از اقدامات قابل توجه در حفظ سلامت کارکنان و صیانت از آنان برای خدمت رسانی به مردم بود.

وی با بیان اینکه در فرودگاه های کشور نیز اقداماتی برای حفظ سلامت و آرامش خاطر مسافران و اطمینان به آنان جهت سفرهای هوایی نیز صورت گرفت، گفت: رشد ترافیک هوایی ایران در این ایام نسبت به دیگر فرودگاه های مطرح دنیا و آنچه پیش بینی می شد، نشان دهنده برنامه ریزی خوب و انسجام و هماهنگی مجموعه های مختلف و همدلی برای بازگشت به دوران قبل از کرونا ست.

امیرمکری با اشاره به مشکلات عدیده یی که کرونا در اجرای وظایف ما رقم زد، گفت: خوشبختانه با توجه به وسعت خانواده بزرگ شرکت فرودگاه ها و فعالیت ها، با حداقل آسیب مواجه بودیم

وی گفت: در این شرایط سخت ضمن حفظ نیروها و تامین معیشت کارکنان پروژه های حساس و کلیدی را توانستیم به ثمر برسانیم که نتیجه همکاری و دلسوزی متخصصین شرکت بود که با وجود محدودیت حضور کارکنان صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در اجرای پروژه های هوانوردی و فرودگاهی رکورد بسیاری خوبی از خود به جای گذاشتیم که به ان افتخار می کنیم .

وی با اشاره به بهسازی وتجهیز  برج و اپروچ فرودگاه بین المللی مهرآباد با پیچیدگی های فنی و تخصصی و همچنین آغاز بهسازی باند اصلی این فرودگاه را ازجمله پروژه هایی یاد کردکه در ایام کرونا کلید خورد.

امیرمکری بهسازی باند اصلی فرودگاه مهرآباد را ضروی خواند و گفت: باند اصلی فرودگاه مهرآباد شرایط نگران کننده ای داشت که بعد از ۱۸ سال، بالاخره مورد بهسازی قرار گرفت و این اتفاق باعث شد تا باند دیگر مهرآباد زیر بار ترافیک روزانه برود و ثابت شود برای انجام پروازها قابل اتکا است.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها در ادامه از هماهنگی، همکاری تمام بخش های مرتبط به ویژه عملیات هوانوردی و خاصه کنترلرها در ارائه خدمات مناسب جهت پروازها ی ایمن در شرایط خاص همسایگان کشورمان که باعث افزایش ترافیک شد، قدردانی کرد.

وی گفت: گزارش هایی که به سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص سوانح وحوادث ارسال می شود، نشان می دهد که اشتباهات در حوزه عملیات شرکت فرودگاه ها نزدیک به صفر است و این حاکی از این است که همکاران وظایف خود را به خوبی در مرکر کنترل فضای کشور و برج و اپروچ فرودگاهها انجام می دهند.

امیرمکری با اشاره به چالش های حوزه هوانوردی در حوزه آموزش و اعزام کارکنان به خارج از کشور و همچنین تامین تجهیزات مورد نیاز مرکز کنترل فضای کشور اظهار امیدواری کرد: با بهبود شرایط بین المللی بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. البته از طریق منابع دیگری هم به دنبال رفع این چالش ها هستیم.

باید برای بازگشت به شرایط پیش از کرونا و افزایش پروازها آماده باشیم

محمد امیرانی عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی نیز در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی گفت: بخش عمده ای از خدمات شرکت فرودگاه ها بر عهده کنترلرهاست که با اخلاص، تخصص و دانش، در کنار دیگر همکاران تولید ثروت می کنند.

راهبر عملیات هوانوردی با اشاره به شرایطی که کرونا برای شرکت فرودگاه ها رقم زد، گفت: امسال، سال تلخی بود چراکه چهار تن از عزیزانمان در کنترل ترافیک هوایی را از دست دادیم و قطعا فراق آنان برای ما و خانواده شان بسیار سخت و اندوهبار بود.

وی با بیان اینکه کرونا سال عجیبی را برای همه دنیا رقم زد و تبعاتی در زندگی شخصی و کاری افراد داشت، گفت: در حرفه مراقبت پرواز، راهکارها و دستورالعمل هاست که حرف اول را می زند اما در این شرایط خاص دستورالعمل ها، عقب تر از روش ها و کارایی همکاران ما بود و به خوبی با مواجهه با این وضعیت کار خود را به درستی انجام دادند و جای قدردانی دارد.

امیرانی در ادامه گفت: شرکت فرودگاه ها در سال گذشته سختی های بسیاری را تحمل کرد و به ویژه در حوزه مالی نزدیک به ۶۰ درصد از پیش بینی های ما که به دلیل کاهش پروازهای عبوری بود، محقق نشد و همین فشار مضاعفی را برای توسعه زیرساخت ها به ما تحمیل کرد.

راهبر عملیات هوانوردی ضمن قدردانی از حمایت های رئیس و اعضای هیات مدیره برای برآورده کردن نیازهای عملیاتی برای ارائه خدمات ایمن به مسافران هوایی، گفت: ما باید کم کم خود را برای شرایط پس از کرونا آماده کنیم و آماده خدمات رسانی به پروازهای بیشتر باشیم و در این راستا باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

 مرکز کنترل فضای کشور پیشانی شرکت فرودگاه ها ست

مسعود نیکبخت معاون عملیات هوانوردی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره کنترلرهایی که در سال جاری جان خود را از دست دادند، گفت: مرکز کنترل فضای کشور یکی از جاهایی است که می توان از آن به عنوان پیشانی شرکت یاد کرد و کنترلرها با کارکرد درست خود می توانند موجب اعتلای شرکت باشند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت فعالیت کنترلرها در پوزیشن های خود گفت: کنترلرها نمی توانند احساس خود را در کار وارد کنند و برای همین است که مدیریت سیزم(مدیریت استرس) برای آنها در دنیا تعریف شده است تا بتوانند در شرایط سخت کاری، خود را مدیریت کنند.

نیکبخت همچنین با اشاره به چالش هایی که حوزه عملیات با آن مواجه است، گفت: در حالی که کشورهای حوزه خلیج فارس میلیون ها دلار برای تجهیزات خود خرج می کنند و کنترلرها تنها، به عنوان ناظر آن فعالیت می کنند، در کشور ما اینگونه نیست و همکاران به جای سیستم ها کار می کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه مراقبت پرواز، بسیاری از موضوعات ناخواسته است و دستورالعمل ندارد، گفت: وقتی قطر دچار تحریم شد، کنترلرهای ما با روشهای خودشان خط اصلی را برای هدایت پروازهای این کشور دادند و این باعث قدردانی وزارت امور خارجه در تبیین رفتار سیاسی با قطر شد.

معاون عملیات هوانوردی در پایان از حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاه ها برای تامین خواسته های این حوزه جهت حفظ ایمنی پروازها و آرامش حوزه عملیات قدردانی کرد.

به دنبال جذب نیروی انسانی در سال جدید هستیم

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ امیرحسین صادقچه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی در این مراسم با تبریک روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی و یاداوری غم از دست دادن چهار تن از همکارانش که اندوه بسیاری را بر جامعه مراقبت پرواز وارد کرد، به چالش های حوزه کاری خود پرداخت و گفت: یکی از این چالش ها، جنگ آذربایجان و ارمنستان و دیگر چالش در شرق کشور شرایط خاص افغانستان بود که با هماهنگی و همکاری کنترلرها، شرایط را برای انجام بیشتر پروازهای عبوری فراهم کردیم.

وی بهره برداری از اتوماسیون رادار فرودگاه مهرآباد به عنوانی یکی از پروژه های عظیم شرکت فرودگاهها را اقدامی اسلاسی خواند و از کنترلرهای فرودگاه مهرآباد که در شرایط بهسازی باند اصلی فرودگاه مهرآباد برای سلامت پروازها و ایمنی آن شرایط خاصی را تحمل می کنند، قدردانی کرد.

صادقچه از کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی دیگر از چالش ها یاد کرد و گفت: در سال جاری موفق به جذب ۴۴ نفر شدیم و امیدوارم با هماهنگی حوزه های دیگر در سال آینده نیز، جذب نیروی انسانی داشته باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم؛ مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، هدایایی به رسم یادبود به خانواده کنترلرهایی که به واسطه کرونا جان خود را از دست دادند، اهدا کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.