| کد خبر: 227008 |

◄ سهم 32 درصدی مهرآباد در پروازهای هفت ماه سال 1401

در هفت ماهه سال جاری بیش از 20 میلیون مسافر از فرودگاههای تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده اند.

تین نیوز

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در هفت ماهه سال جاری بیش از 20 میلیون مسافر از فرودگاههای تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده اند، از رشد 36 درصدی تعداد مسافران در این مدت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ حمیدرضا سیدی گفت: از ابتدای سال تا پایان مهر ماه امسال 177 هزار و 969 نشست و برخاست در فرودگاههای کشور انجام شده است که البته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش پنج درصدی روبرو بودیم.

وی اظهار داشت: در مهر ماه سال جاری نیز بیش از دو میلیون و 822 هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از 24 هزار پرواز در فرودگاههای کشور نشست و برخاست داشته که به ترتیب شاهد افزایش هشت درصدی و کاهش 11 درصدی نسبت به مهر ماه سال 1400 در این دو بخش بودیم.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاهها؛ آمارها حاکی از کاهش یک درصدی پرواز و پنج درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به شهریور سال جاری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: مهرآباد با 31.73 درصد، مشهد با 18.09 درصد، شیراز با 7.51 درصد، اهواز با 4.37 درصد و اصفهان با 3.97 درصد بیشتر سهم در نشست و برخاست پروازها در مهر ماه را داشته اند.

وی گفت: در مهر ماه سال جاری 92.87  درصد پروازها، داخلی و 5.13 درصد خارجی و دو درصد عتبات عالیات بوده است. همچنین در این مدت، 92.87 درصد اعزام و پذیرش مسافران، داخلی و 5.76 درصد خارجی و 2.37 درصد هم عتبات و عالیات بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: بیشترین تردد پروازهای مسافری (داخلی) مسیرهای مشهد- مهرآباد و بالعکس، کیش- مهرآباد و بالعکس، مهرآباد- شیراز و بالعکس و در بخش خارجی نیز، نجف- مشهد و بالعکس، استانبول- تبریز و بالعکس، دبی- شیراز و بالعکس بوده است.

به گفته سیدی، در مهر ماه سال جاری، ساعت شش صبح، بیشترین پرواز و به تعداد 737 نشست و برخاست، و روزهای چهارشنبه نیز شلوغ ترین روزهای هفته برای انجام مسافرت هوایی بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.