| کد خبر: 219693 |

◄ پروازهای عبوری 30 درصد افزایش یافت

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش 30 درصدی تعداد پروازهای عبوری در ماه های اخیر با افزایش تدریجی پروازها پس از بحران کرونا خبر داد.

تین نیوز

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش 30 درصدی تعداد پروازهای عبوری در ماه های اخیر با افزایش تدریجی پروازها پس از بحران کرونا خبر داد.

سیاوش امیرمکری در جمع خبرنگاران در این رابطه توضیح داده است: با شیوع ویروس کرونا 80 درصد پروازهای عبوری کاهش یافتند ولی به تدریج با بهبود شرایط و افزایش پروازها آمار پروازهای عبوری رو به افزایش است و در ماه های اخیر 30 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه کاهش پروازهای عبوری در کشورهای همسایه نیز اتفاق افتاده است، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا فرودگاه های کشور بر اساس پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دادند و فاصله گذاری اجتماعی به خوبی رعایت می شود و می توان گفت تاکنون آماری از بیماری مسافران هوایی گزارش نشده است و فرودگاه لارستان مورد قدردانی ویژه توسط وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اعلام کشف نفت در اراضی فرودگاه اهواز توسط مسوولان وزارت نفت در حدود ده سال پیش عنوان کرد: جانمایی برای تخصیص اراضی برای انتقال فرودگاه انجام شده ولی با توجه به نیاز سرمایه گذاری بالا هنوز ساخت فرودگاه جدید در دستور کار نیست و در حال حاضر بر اساس طرح جامع فرودگاه اهواز توسعه آن مورد توجه قرار دارد.

امیرمکری همچنین با اعلام توافق کلی وزارتخانه های راه و شهرسازی و نفت برای تحویل فرودگاه های تحت پوشش شرکت نفت به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: درآینده نزدیک در صورت انجام تعهدات طرفین فرودگاه عسلویه و سپس فرودگاه ماهشهر تحویل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خواهد شد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای بهره برداری از 28 طرح اولویت دار فرودگاهی کشور با پیشرفت 60 درصدی تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.