| کد خبر: 214705 |

ایجاد فرصت‌های توسعه هوانوردی با جلب همکاری بخش خصوصی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از احتمال منتفی‌شدن از سرگیری پروازهای تهران-استانبول با توجه به شیوع دوباره کرونا در کشور خبر داد.

تین نیوز

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پیامی به نخستین سمینار تخصصی هوانوردی عمومی شمال کشور بر ترغیب بخش خصوصی به عنوان شرکای تجاری فرودگاه ها، جهت ورود به این عرصه تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در این پیام با اشاره به اینکه امروزه صنعت هوانوردی و فرودگاهی دو رکن توسعه پایدار مناطق معرفی می شود که نقشی اجتناب ناپذیر در حیات اقتصادی صنایع مختلف دارند، تاکید کرده است: این نقش به نحوی چشم گیر و دارای اهمیت است که از آن به عنوان ابزار قدرت نرم یاد می کنند. در این میان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان تخصصی ترین نهاد زیرساختی توسعه کشور با مالکیت ۵۳ فرودگاه در گستره جغرافیایی ایران عزیز، در مسیر توسعه ملی نقشی بی بدیل دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت که خود درگاه توسعه منطقه ای است، در مسیر سیاست های جهش تولید مد نظر مقام معظم رهبری، نسبت به شناسایی رفع موانع و بستر سازی توسعه فعالیت های هوانوردی عمومی که هسته اصلی اعتلای هوانوردی و رونق بخش حوزه فرودگاهی است،  قدم برداشته، افزوده است: این راهبرد ملی که نوعا سیاست خود اتکایی فرودگاهی معنی می شود، کاهش وابستگی به صنعت ایرلاین در گردش فعالیت فرودگاه هاست که این امر فرصت تولد کسب و کارهای جدید و کوچک را در هوانوردی فراهم آورده و یقینا در حیات و رشد اقتصادی سایر صنایع تاثیراتی انعکاسی و القایی دارد که مناطق کشور می توانند از آن بهره ببرند.

وی تاکید کرده است: از این رو و با توجه به چشم انداز پیش رو در اصلاح نظام توسعه منطقه شمال کشور با ایجاد مناطق آزاد استان های مازندران و گیلان و فرصت های بالقوه طبیعی و الهی بدون شک خطه شمال کشور و در محدوده استان های گلستان، مازندران و گیلان، می توانند از نقش استراتژیک فرودگاه با بهره گیری از بسترهای هوانوردی عمومی نسبت به افزایش نرخ بهره وری استفاده کنند که صنایع مهمی همچون کشاورزی و گردشگری با تمرکز بر خدمات بار، مسافر و گردشگر به صورت غیر برنامه ای تحت تاثیر مستقیم قرار خواهند گرفت.

امیرمکری به مدیران کل فرودگاه‌های سه استان ساحلی شمال کشور تاکید کرده که با همراهی همکاران و مسوولان استانی، منطقه ای و محلی  نسبت به ایجاد فرصت های توسعه هوانوردی عمومی اقدام و بخش خصوصی را به عنوان شرکای تجاری فرودگاه ها جهت ورود به این عرصه ترغیب کنند.

وی افزوده است: این سیاست، راهبردی ملی با هدف مقابله با تحریم ظالمانه صنعت و بستر ساز تولد و تبلور کسب و کارهای جدید هوانوردی است که در راستای منویات مقام معظم رهبری و در سال جهش تولید، نگرش دولت محترم و مقام عالی وزارت  در دستور کار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفته است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.