| کد خبر: 218012 |

◄ حدود ۶۵ درصد درآمدهای هوانوردی کاهش یافت

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه ایران موقعیت ویژه ای بدلیل جانمایی در مسیرهای هوایی دارد، بیان کرد: با شیوع کرونا، در این بخش صدمات زیادی از نظر درآمدی متحمل شدیم به طوری که ۶۵ درصد از درآمدهای هوانوردی در این مدت کاهش یافت.

تین نیوز

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه ایران موقعیت ویژه ای بدلیل جانمایی در مسیرهای هوایی دارد، بیان کرد: با شیوع کرونا، در این بخش صدمات زیادی از نظر درآمدی متحمل شدیم به طوری که  ۶۵ درصد از درآمدهای هوانوردی در این مدت کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، غلامرضا رستمیان در جلسه تکریم مدیر کل پیشین فرودگاه گیلان در رشت با تاکید بر اینکه در بحران کرونا حتی یک فرودگاه کشور از حالت عملیاتی خارج نشد، افزود: اما با توجه به اینکه ۷۰درصد درآمدهای فرودگاه های کشور هوانوردی است در شش ماهه اخیر به تناسب مجموع درآمدهای فرودگاهی ۸۰ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه این میزان رقم بالایی است، افزود: با توجه به شرایطی که پیش آمد و مشکلاتی که در سطح کشور و جهان بدلیل کرونا بروز یافت بازهم ما به نسبت جهان کمتر آسیب دیدیم و باید آرزو کنیم این دوران تا رسیدن به حالت پایدار سریعتر طی شود.
وی، رشد و توسعه فرودگاه رشت را در سال های اخیر از نظر سیستم های ناوبری و رادیویی در سطح بسیار عالی توصیف کرد و افزود:  فرودگاه یکی از زیرساخت های توسعه پایدار هر استان و یکی از معیارهای برنامه ریزی سرمایه دارها برای سرمایه گذاری در آن محسوب می شود.
رستمیان با بیان اینکه ۵۴ فرودگاه در کشور فعال است، این مجموعه ها را مظهر اقتدار و توانمندی یک استان دانست و گفت: مهمترین ویژگی فرودگاه کوتاه کردن زمان در عصر آی. تی است و مدیریت، راهبری، توسعه و نگهداری این مجموعه ها در کشور به عهده شرکت فرودگاه ها گذاشته شده و مدیریت ترافیک هوایی برای پروازهای عبوری نیز یکی از ویژگی هایی است که بسیار حائز اهمیت بوده اما از نگاه بیرونی قابل رویت نیست.  
وی یادآور شد: بدین جهت موقعیت ویژه ای در سراسر دنیا داریم اما متاسفانه با شیوع کرونا در این بخش صدمات زیادی از نظر درآمدی متحمل شدیم و ۶۵ درصد از درآمدهای هوانوردی کاهش یافت.
وی افزود : باید احساس ایمنی و امنیت در مسافران ایجاد شود تا بتوانیم انگیزه هایشان را برای استفاده از سفرهای هوایی بیشتر کنیم و در ماه های اخیر در بخش داخلی این انگیزه ایجاد شده و رشد نسبتا خوبی را هم شاهد هستیم.
 غلامرضا کریم آقایی مدیر کل پیشین فرودگاه گیلان که امروز در سمت مدیرکل فرودگاه های استان فارس قرار گرفت نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همه عواملی که وی را در راستای توسعه و پیشرفت فرودگاه گیلان یاریگر بودند، گفت: همه عملکرد چهارساله اینجانب در راستای تعامل عوامل استان و کشور صورت گرفته است.
وی خرید ۱۰ هکتار زمین طرح توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت مطابق طرح جامع مصوب، آغاز و به بهره برداری رساندن پروژه ۱۷ هزار متر مربعی محوطه سازی این فرودگاه، ساخت و بهره برداری از مخزن بتنی ۵۰۰ متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ آب شرب، آغاز و بهره برداری پروژه نصب سیستم روشنایی تقرب دقیق بطول ۹۰۰ متر، آغاز و راه اندازی پروژه احداث شبکه زهکشی  و جمع آوری آبهای سطحی، بهسازی کامل و نصب دستگاه جدید سایت DVOR/DME  ونصب و راه اندازی سیستم نشان دهنده تقرب دقیق و برخی دیگر را بخشی از عملکرد این فرودگاه در چهار سال اخیر برشمرد.
در پایان این مراسم از زحمات غلامرضا کریم آقایی مدیر کل پیشین فرودگاه گیلان تقدیر و سید محسن میر حسینی بعنوان سرپرست فرودگاه سردار جنگل رشت معرفی شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.