| کد خبر: 208316 |

کاهش مجدد پروازهای فرودگاه مهرآباد هم‌زمان با دور جدید قوانین منع سفر

همزمان با دستور ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در خصوص محدودیت های جدید در سفرهای هوایی داخلی، تعداد نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه مهرآباد به ۹۷ پرواز کاهش یافت.

تین نیوز

همزمان با دستور ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در خصوص محدودیت های جدید در سفرهای هوایی داخلی، تعداد نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه مهرآباد به ۹۷ پرواز کاهش یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، ٧ هزار و ٧٦٠ مسافر با این تعداد نشست و برخاست هواپیما در روز جمعه هشتم فرودین ماه با پروازهای داخلی جابجا شدند.

در روز  (٧ فروردین) ١٢٢ پرواز در فرودگاه قدیمی پایتخت نشست و برخاست داشت که منجر به جابجایی ٩ هزار و ٧٦٩ مسافر شد.

همچنین در روز ششم فرودین با ١٤٤ تعداد نشست و برخاست هواپیما ٩ هزار و ١٢٠ مسافر اعزام و پذیرش شدند، اما تعداد پروازها از روز گذشته کاهش داشت.

از روز گذشته سازمان هواپیمای کشور اعلام کرد که با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا، با توصیه استانداران بسیاری از فرودگاهها تعطیل خواهد شد.

چند روز پیش نیز  بنابر درخواست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پروازها از فرودگاههای ساری،رشت،اصفهان و مشهد به مقصد عسلویه و بالعکس لغو شد.

در اسفند ۹۷، فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۲۶ فروند نشست و برخاست هواپیما بیشترین آمار را به خود اختصاص داد و با جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۳۸ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور بود.

اما بر اساس اطلاعات ورودی و خروجی از وضعیت پروازها در فرودگاه قدیمی پایتخت، روز ۲۷ اسفند سال گذشته تعداد نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه به رقم ۱۸۱ پرواز کاهش داشته است.

همچنین با این تعداد پرواز، ۱۶ هزار و ۲۹۰ مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد جابجا شدند. هر ساله در این ایام روزانه سه برابر این تعداد مسافر جابجا می‌شد.

در شرایط عادی و قبل از منع سفر به دلیل شیوع ویروس «کرونا»، روزانه بیش از ۳۵ هزار مسافر از فرودگاه مهرآباد جابجا می‌شدند و در ایام پیک سفرها و روزهای پایانی سال این رقم افزایش بیشتری داشت.

اکنون هیچ پروازی از ترمینال یک فرودگاه مهرآباد انجام نمی‌گیرد و تمام زیرساخت‌های انتقال مسافران سه شرکت هواپیمایی که قبلا از ترمینال یک پرواز داشتند در ترمینال ۲ فراهم است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.