| کد خبر: 206789 |

◄ باند فرودگاه رامسر آماده افتتاح است

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از اتمام عملیات احداث باند جدید فرودگاه رامسر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از اتمام عملیات احداث باند جدید فرودگاه رامسر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه های مازندران، سعداله وطن خواه با بیان اینکه باند جدید فرودگاه رامسر آماده افتتاح است، گفت: باند جدید فرودگاه رامسر 2350 متر طول دارد و به صورت تمام بتنی اجرا شده و به دلیل موانعی که از قبل وجود داشت، طول باند موثر کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل فرودگاه های مازندران افزود: در ابتدای باند، ساختمان مجتمع تفریحی فدک و در قسمت شرقی نیز مستحدثات شخصی و جاده مواصلاتی تنکابن قرار دارد که به جهت ارتفاع، سبب جابه جایی آستانه باند شده و وجود این موانع باعث شده نتوانیم از ظرفیت کامل باند استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه باند فعلی به طول 1500 متر دارای روسازی آسفالت است و اکنون نشست و برخاست هواپیما در آن انجام می شود، تصریح کرد: با اقدام های انجام شده بخشی از موانع پروازی برطرف شده و براساس برنامه ریزی به عمل آمده، باند فرودگاه ظرفیت پذیرش هواپیمای ایرباس ۳۲۰ را خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه های مازندران ادامه داد: قرار بود باند جدید در دهه فجر به بهره برداری برسد که به دلیل شرایط نامساعد جوی این کار انجام نشد اما به زودی باند را افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این باند پاسخگوی بخش زیادی از درخواست های شهروندان در خصوص گردشگری و توسعه پروازها خواهد بود، اظهار کرد: با بهره برداری از باند جدید توسعه زیادی در تعداد و مسیرهای پروازی خواهیم داشت.

وطن خواه با اشاره به اینکه ناوگان عملیاتی فرودگاه رامسر، ATR است، گفت: این نوع هواپیما به لحاظ محدودیت های عملیاتی در مسیرهای بیش از یک ساعت پرواز نمی کند و بر همین اساس پروازهای مشهد که قبلا انجام می شد به همین دلیل اکنون لغو شده است.

به گفته وی با بهره برداری از این باند تعداد پروازهای موجود نیز افزایش پیدامی‌کند. افزایش دو تا سه برابری ظرفیت فرودگاه وی تصریح کرد: اکنون هفته ای شش پرواز به سمت تهران و دو پرواز نیز به سمت اصفهان داریم و تقاضای سفر به اهواز، شیراز، مشهد و کیش وجود دارد و چنانچه باند جدید بهره برداری شود، این پروازها انجام خواهد شد. شرکت های هواپیمایی نیز درخواست‌های خود را در این خصوص ارایه کرده‌اند و پیش‌بینی ما افزایش دو تا سه برابری ظرفیت فرودگاه است.

وطن خواه درباره عملیات بهسازی فرودگاه نیز ادامه داد: پروژه تعریض تاکسی‌وی و توسعه اپرون فرودگاه در راستای افزایش ظرفیت و امکان پذیرش هواپیمای بزرگ تر انجام شده است.

وی با بیان اینکه چندین پروژه عمرانی در فرودگاه‌های استان مازندران در حال انجام است، گفت: در فرودگاه ساری نیز پیگیر هستیم تا بخشی از اراضی که در مسیر توسعه فرودگاه قرار دارد را تملک کنیم و در این خصوص با دادستانی نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده ایم. مدیرکل فرودگاه های مازندران به پیشرفت قابل ملاحظه پروژه زهکشی و اجرای طرح فاضلاب و تصفیه خانه مرکزی اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتبار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در حال اجراست.

وطن خواه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین پروژه های فرودگاه ساری، نصب و بهره برداری از سامانه کمک ناوبری ILS  است، تصریح کرد: اراضی مورد نیاز طرح، تملک و خریداری شده است و در این راستا حدود 300 میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین سایت های گلایدپس و لوکولایزر نیز احداث و آنتن ها نصب شده است. در عین حال هنوز جاده های مواصلاتی روستایی مجاور فرودگاه که در جریان تملک اراضی دچار تغییر شده اند جایگزین نشده و منتظریم تا اداره کل راه و شهر سازی به احداث و تکمیل جاده های مذکور اقدام کند.

مدیرکل فرودگاه های مازندران اضافه کرد: اکنون پروژه حصارکشی و دیوارگذاری فرودگاه ساری با پیشرفت حدود 40 درصد در دست اقدام است  و امیدواریم ظرف چند ماه آینده به بهر برداری برسد.

وی همچنین گفت: پروژه توسعه اپرون و پارکینگ هواپیما به مساحت حدود 14000 مترمربع به اتمام رسیده و به زودی بهره برداری می شود.

وطن خواه همچنین به پروژه تاسیسات و موتور خانه مرکزی اشاره کرد و افزود: مطالعات این پروژه به اتمام رسیده و هفته آینده مناقصه آن در تهران برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.