| کد خبر: 206486 |

باند جدید فرودگاه رامسر آماده افتتاح است

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از اتمام عملیات احداث باند جدید فرودگاه رامسر خبر داد و گفت: اکنون تقاضای سفر به اهواز، شیراز، مشهد و کیش وجود دارد و چنانچه باند جدید آغاز به کار کند این پروازها انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از اتمام عملیات احداث باند جدید فرودگاه رامسر خبر داد و گفت: اکنون تقاضای سفر به اهواز، شیراز، مشهد و کیش وجود دارد و چنانچه باند جدید آغاز به کار کند این پروازها انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعداله وطن خواه  با بیان این که باند جدید فرودگاه رامسر آماده افتتاح است، گفت: باند جدید فرودگاه رامسر ۲۳۰۰ مترطول دارد و از بتن برای ساخت آن استفاده شده است. البته به دلیل موانعی که از قبل وجود داشت، طول باند موثر کاهش پیدا کرد. در ابتدای باند ساختمان مجتمع فنی و تفریحی فدک مربوط به سپاه پاسداران و در قسمت شرقی نیز یکسری محدثات و تیرهای برق و جاده‌ایی که مواصلاتی شده است، قرار دارد.  وجود این موانع باعث شد نتوانیم از ظرفیت کامل باند استفاده کنیم.

پوشش ایرباس ۳۲۰

او با اشاره به این که باند فعلی هزار و ۵۰۰ متر با روسازی آسفالت است و اکنون نشست و برخاست هواپیما در آن انجام می شود، تصریح کرد: با اقدام های انجام شده موفق شدیم بخشی از موانع را برطرف کنیم و قرار شد تا باند فرودگاه ظرفیت پوشش ایرباس ۳۲۰ را داشته باشد.

وطن خواه ادامه داد: قرار بود باند جدید را با این شبکه محدود در دهه فجر به بهره برداری برسانیم که به دلیل شرایط نامساعد جوی این کار انجام نشد اما به زودی باند را افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با بیان این که بهره‌برداری از این باند پاسخگوی بخش زیادی از درخواست های شهروندان در خصوص گردشگری و توسعه پروازها خواهد بود، اظهار کرد: همچنین می‌توانیم پروازهایی در مسیرهایی که تا کنون نداشته ایم، دایر کنیم.

وطن خواه با اشاره به این که در حال حاضر ناوگان فرودگاه ATR است؛ گفت: این نوع هواپیما نمی تواند بیش از یک ساعت پرواز داشته باشد، پروازهای مشهد قبلا انجام می شد اما به همین دلیل  اکنون لغو شده است. چنانچه این باند به مورد استفاده قرار گیرد قطعا هم پروازهای جدیدی خواهیم داشت و هم تعداد پروازهای موجود افزایش پیدا می‌کند.

افزایش دو تا سه برابری ظرفیت فرودگاه

او تصریح کرد: در حال حاضر هفته ای ۶ روز پرواز به تهران و دو پرواز نیز به اصفهان داریم. اکنون تقاضای سفر به اهواز، شیراز، مشهد و کیش وجود دارد و چنانچه باند جدید آغاز به کار کند، این پروازها انجام می‌شود. ایرلاین ها نیز درخواست‌های خود را در این خصوص ارایه کرده‌اند و پیش‌بینی ما افزایش دو تا سه برابری ظرفیت فرودگاه است.

وطن خواه درباره بهسازی تاکسی‌وی فرودگاه نیز گفت: بهسازی تاکسی‌وی فرودگاه نیز در راستای رفع موانع و افزایش ظرفیت و عرض تاکسی‌وی و پارکینگ بود که انجام شد. 

وی با بیان این که چندین عملیات بهسازی در فرودگاه‌های استان مازندران در حال انجام است، افزود: در فرودگاه ساری نیز به جد به دنبال این هستیم تا بخشی از اراضی که در مسیر توسعه فرودگاه قرار دارد را تملک کنیم. در این خصوص با دادستانی نیزهماهنگی‌های لازم را انجام داده ایم.

نصب دستگاه ILS در فرودگاه ساری منتظر جانمایی

او با اشاره به این که اکنون به دنبال نصب دستگاه ILS فرودگاه هستیم و منتظریم جانمایی آن انجام شود، تصریح کرد: باید جاده جایگزین برای روستاهای حاشیه پیدا کنیم. بخشی از سه روستا در کنار فرودگاه واقع شده‌اند و راه‌های مواصلاتی آن‌ها مانع نصب دستگاه ILS است. چنانچه اداره کل راه‌و‌شهرسازی، نسبت به تغییر مسیر این راه‌ها اقدام کند، می توانیم دستگاه ILS را نصب و عملیات بهره برداری را شروع کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در فرودگاه ساری توسعه اپرون و پارکینگ را داشتیم که کار آن تمام شده و منتظر فرصت مناسب برای افتتاح هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران اضافه کرد: در پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است، از جمله احداث فاضلاب و تصفیه خانه مرکزی فرودگاه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در حال انجام است. هفته آینده نیز مناقصه موتورخانه و تاسیسات مرکزی فرودگاه به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برگزار می‌شود و از اول سال آینده کار را شروع خواهیم کرد. علاوه بر این حصار کشی اطراف فرودگاه ساری نیز با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در حال انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.