| کد خبر: 186660 |

آزمون موفق فرودگاه شاهرود در راه اندازی پرواز نجف

نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: نخستین پرواز فرودگاه بین المللی شاهرود به مقصد «نجف اشرف» در واقع آمادگی این فرودگاه در برگزاری پروازهای خارجی و مرز هوایی این شهرستان را محک زد.

تین نیوز

نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: نخستین پرواز فرودگاه بین المللی شاهرود به مقصد «نجف اشرف» در واقع آمادگی این فرودگاه در برگزاری پروازهای خارجی و مرز هوایی این شهرستان را محک زد.

سیدحسن حسینی شاهرودی ضمن بیان اینکه اولین پرواز فرودگاه بین المللی شاهرود به «نجف» آمادگی این فرودگاه را برای پروازهای خارجی محک زد، ابراز کرد: نزدیک به سه دهه از ایجاد فرودگاه شاهرود که باهمت مردم شریف شهرستان و با محوریت شهید حسینی شاهرودی نماینده فقید شهرستان ایجاد شد، می گذرد که با پیگیری های وسیع صورت گرفته بالاخره شاهد تصویب مرز هوایی مسافری و بار در هیئت دولت و ابلاغ بین المللی شدن آن توسط ریاست جمهور در دیدار سال ۹۷ با مردم شاهرود بودیم.

وی تصریح کرد: این اقدامات و تلاش قریب به سی ساله شرایط را برای نخستین پرواز خارجی فرودگاه بین المللی شاهرود مهیا کرد.

شناسایی نقاط ضعف و قوت در زمینه انجام پروازهای مستمر مسافری و باری

عضو خانه ملت گفت: این پرواز نمادین مانوری بود تا فرودگاه بین المللی شاهرود در انجام پرواز خارجی محکی جدی بخورد و استقرار و آمادگی پلیس گذرنامه، نهاد ریاست جمهوری، سپاه حفاظت فرودگاه ها، دفتر وزارت امور خارجه، گمرک، سایت سوخت رسانی، عوامل اجرایی فرودگاه و دیگر حوزه های مرتبط نیز به منصه آزمون گذاشته شود.

حسینی شاهرودی با ابراز اینکه این پرواز موفقیت آمیز که با حضور نمادین خانواده شهدا و جانبازان، مسئولان استانی و شهرستانی، روحانیان، بازاریان، اساتید دانشگاه، موثرین، خبرنگاران و با همت کمیته مردمی حمایت از فرودگاه انجام شد، بیان کرد: ضمن ایجاد هماهنگی بین نهادی در انجام اولین پرواز خارجی، نقاط ضعف و قوت شناسایی و زمینه انجام پروازهای مستمر مسافری و باری صادرات محور به دیگر کشورهای جهان فراهم شد.

وی تاکید کرد: تمام مراحل این پرواز با موفقیت و هماهنگی کامل صورت گرفته است.

فرودگاه بین المللی شاهرود پذیرای هواپیماهای پهن پیکر

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با یادآوری اینکه بلافاصله بعد از این پرواز، باند فرودگاه برای انجام عملیات تطویل و تعریض و روکش باند فرودگاه موقتاً تعطیل می شود، بیان کرد: همچنین در این مدت سالن ترانزیت و سایت سوخت رسانی فرودگاه که با همت کمیته مردمی ایجاد و با حمایت شرکت فرودگاه ها در حال تکمیل است، به بهره برداری کامل خواهد رسید.

حسینی شاهرودی همچنین بر پیگیری جدی برای انجام پروازهای مستمر عمره و عتبات در کنار صادرات کالاهای کشاورزی و تولیدی شهرستان شاهرود و سایر شهرهای استان سمنان تاکید و تصریح کرد: با این اقدامات فرودگاه بین المللی شاهرود پذیرای هواپیماهای پهن پیکر مسافری و باری بین المللی از اقصی نقاط جهان خواهد بود.

وی این توفیقات را مرهون الطاف الهی و همدلی و همت والای مردم شهرستان و مسئولان و نمایندگان ادوار مجلس دانست و اظهار داشت: عزم و اراده به حق مردم محقق شدنی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.