| کد خبر: 186216 |

◄ انجام اولین پرواز بین‌المللی فرودگاه شاهرود به مقصد نجف

سالن ترانزیت فرودگاه شاهرود به‌زودی افتتاح می‌شود. مرتضی حمیدپور، مدیر فرودگاه بین‌المللی شاهرود با اعلام این خبر افزود: درحال‌حاضر این پروژه 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

سالن ترانزیت فرودگاه شاهرود به‌زودی افتتاح می‌شود. مرتضی حمیدپور، مدیر فرودگاه بین‌المللی شاهرود با اعلام این خبر افزود: درحال‌حاضر این پروژه 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، حمیدپور صبح دوشنبه در مراسم برگزاری نخستین پرواز خارجی فرودگاه بین‌المللی شاهرود با بیان این‌که از سال ۹۵ با برآورد زیرساخت‌ها مکاتباتی برای مرز هوایی انجام شد، ابراز کرد: زحمات زیادی از سوی مدیران، کمیته مردمی و مسئولان دولتی صورت گرفت تا در نهایت ابلاغ مصوبه هیئت دولت در راستای بین‌المللی شدن این فرودگاه کار را به خاتمه رساند.

او افزود: بین‌المللی شدن یک فرودگاه به مثابه ایجاد تمام زیرساخت‌های لازم برای مبادی خروجی و ورودی مسافران است که البته تکالیف و رسالت ویژه‌ای را بر عهده مجموعه فرودگاه بین‌المللی شاهرود و شرکت فرودگاه‌های کشور گذاشته است و ما نیز تلاش کردیم تا در چند ماهه ابلاغ مصوبه تا کنون تمام زیرساخت‌های فرودگاه را فراهم کنیم.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شاهرود بیان کرد: تمام حداقل‌ها برای پروازهای بین‌المللی در فرودگاه شاهرود دیده شده و هم اکنون شاهد استقرار تمام تجهیزات از جمله سیستم برخط عوارض خروج از کشور، افزایش طول باند، بهره برداری از فضای سالن ترانزیت با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سایر آماده‌سازی‌ها هستیم.

حمیدپور بابیان اینکه امروز نخستین پرواز فرودگاه بین‌المللی شاهرود به عتبات عالیات صورت می‌گیرد، ابراز کرد: امیدواریم در آینده شاهد باشیم که پروازهای کارگو و باری از این فرودگاه انجام شود تا به رونق و اقتصاد منطقه و شهرستان کمک خوبی را شاهد باشیم.

نقش مثبت فرودگاه شاهرود در معیشت مردم منطقه

عباس امینی، امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شاهرود نقش بسزایی در تقویت اقتصاد محلی دارد، گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های توسعه این فرودگاه فراهم‌شده است.

امینی  در این مراسم بابیان اینکه برقراری اولین پرواز بین‌المللی در این فرودگاه قابل قدردانی است، افزود: مردم انتظار فرودگاهی را می‌کشند که هم پروازهای داخلی هم خارجی و هم کارگو در آن رونق بگیرد.

او بابیان اینکه معیشت مردم از فرودگاه بین‌المللی شاهرود تأثیر بسیار خوبی خواهد گرفت، افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های این فرودگاه پشت سر هم انجام می‌شود.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه فرودگاه کارگو می‌تواند محصولات کشاورزی تولیدی شهرستان‌های شاهرود، میامی، دامغان و سایر شهرهای استان سمنان را به دست مصرف‌کنندگان خارجی برساند، ابراز کرد: این امر می‌تواند مزیت‌های اقتصادی خوبی را برای توسعه اقتصادی به همراه آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.