| کد خبر: 186037 |

◄ اجرای نخستین مانور دوسالانه طرح اضطراری کامل در فرودگاه رفسنجان

برای نخستین بار، تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه رفسنجان با هدف ارزیابی توانایی‎ها، برطرف کردن نواقص احتمالی و افزایش توان نیروهای عملیاتی برگزار شد.

تین نیوز

برای نخستین بار، تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه رفسنجان با هدف ارزیابی توانایی‎ها، برطرف کردن نواقص احتمالی و افزایش توان نیروهای عملیاتی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه های کرمان، علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه های استان با اعلام این خبر گفت: این تمرین امروز (28 فروردین) برگزار شد که بر اساس سناریوی فرضی، یک فروند هواپیمای BAE  مربوط به شرکت هواپیمایی ساوان ایر با 30 مسافر و پنج کروی پروازی، پس از نشستن بر باند 29 به علت ترکیدگی چرخ سمت راست به سمت راست این باند منحرف و روی بال سمت راست به شدت با زمین برخورد کرد و دچار حریق شد که برج مراقبت پرواز طبق نمودار اطلاع‎رسانی مصوب به واحدهای ذی‎ربط اطلاع رسانی کرد و ارگان‎های امدادی و امنیتی داخل و خارج فرودگاه به حالت آماده باش درآمدند و به سمت فرودگاه حرکت کردند.

قاسم‎زاده افزود: طبق برنامه، خودروهای امدادی و امنیتی بلافاصله از میعادگاه به محل وقوع سانحه اعزام شدند و حلقه‌ امنیتی با حضور یگان حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه ایجاد شدند و نیروهای امدادی اقدام به اطفای حریق هواپیما، امداد و نجات و انتقال مجروحان کردند و حراست اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان نیز اقدام به جمع‎آوری اسناد و مدارک مسافران کرد.

وی گفت: این تمرین دربازه زمانی 10:23 تا 11:17 انجام شد که تیم آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما فرودگاه رفسنجان به عنوان نخستین تیم با ورود به حلقه آتش سه دقیقه پس از سانحه برای اطفای حریق و امداد و نجات این سانحه هوایی وارد عمل شد و گروه امداد و نجات نیز به عنوان دومین تیم حاضر در صحنه متشکل از امداد گران هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی به امداد رسانی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی پرداختند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‎های استان کرمان از آنجا که در زمان بحران، اطلاع‌رسانی و هماهنگی با واحدهای امدادرسان و پشتیبان در فرودگاه و سطح شهر اهمیت زیادی دارد، اجرای این تمرینات کمک زیادی به مشخص شدن نقاط ضعف و قوت در زمینه های مختلف می‎کند.

پس از پایان تمرین، با حضور فرشید گلیج، مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان و بازرسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری ، معاون فرماندار  و مدیران اجرایی دستگاه های امدادی و ستاد مدیریت بحران فرمانداری در فرودگاه رفسنجان، جلسه توجیهی بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف واحدهای عملیاتی و شرکت‌کننده در این تمرین تشکیل شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.