| کد خبر: 186036 |

◄ آغاز مانور دوسالانه طرح اضطرار کامل فرودگاه‌ها

تمرین های کامل دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه های کشور امسال با تمرین طرح اضطراری فرودگاه زابل آغاز شد.

تین نیوز

تمرین های کامل دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه های کشور امسال با تمرین طرح اضطراری فرودگاه زابل آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج، مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با اعلام اینکه در سال ۹۷ طبق برنامه، ۱۷ تمرین در فرودگاه ها انجام شد، عنوان کرد: امسال، مطابق جدول زمانی ۲۲ تمرین با حضور  همه عوامل امداد و نجات بومی و ارزیابان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری  برگزار می شود.

گلیج افزود: هفته جاری در نخستین گام، تمرین طرح اضطراری فرودگاه زابل و جیرفت انجام شد. امروز(28 فروردین) نیز تمرین طرح اضطراری فرودگاه رفسنجان برگزار شد.

وی هدف از انجام این تمرین ها را تحقق الزامات تکلیفی در سه حوزه فرماندهی، ارتباطات و هماهنگی اعلام کرد و گفت: در این تمرین ها آمادگی کامل همه عوامل موثر در امداد و نجات و فرودگاه ها در برابر سانحه هوایی ارزیابی می شود.

گلیج افزود: فرآیند برگزاری این تمرین نود روز است که بر اساس سناریوی از پیش تهیه شده، انجام می شود.  ‌در این تمرین ها، مقام های ارشد سیاسی، اجتماعی و نظامی شهر، شهرستان و استان ها بسته به نوع فرودگاه حضور می یابند که نقش موثری را در یک سانحه واقعی ایفا می کنند.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: بازتوانی مدیریت بحران و ارزیابی خسارت های وارد شده به زیرساخت ها و تجهیزات فرودگاه های متاثر از سیلاب های اخیر توسط تیم ارزیابی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران متشکل از کارشناسان اداره های کل تخصصی و ارزیابان خسارت بیمه رازی با محوریت دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بر اساس جدول زمانبندی تعیین شده در حال انجام است که این تیم اکنون برای بررسی خسارت های فرودگاه گرگان در استان گلستان حضور دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.