| کد خبر: 181289 |

◄ خدمت‎رسانی به مردم، اولویت اجرای پروژه‎های فرودگاهی

کارگاه آموزشی سه‌روزه از امروز دوشنبه اول بهمن آغازشده است و تا چهارشنبه در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ادامه خواهد یافت.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره و معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در جمع معاونان فرودگاه‎های کشور گفت: اولویت اجرای پروژه‎های فرودگاهی با پروژه‎هایی است که مستقیم به مردم مربوط می‎شود و باید کاری کنیم که مردم ببینند و بدانند به آن‌ها توجه داریم و برای آن‌ها کار می‎کنیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، غلامحسین باقریان در اولین روز از کارگاه آموزشی مشترک معاونان توسعه مدیریت و منابع، عملیات فرودگاهی و برنامه‎ریزی فرودگاه‌های کشور گفت: تمرکززدایی از نظارت و کنترل پروژه‎های فرودگاهی از اولویت‎های معاونت عملیات فرودگاهی است و قصد داریم بخش زیادی از کارها را به خود فرودگاه‎ها واگذار کنیم که البته این متضمن وجود یکسری موارد و زیرساخت‎ها در فرودگاه‎ها است تا در این روند کار ابتر و ناتمام باقی نماند.

وی بابیان این‌که اکنون در زمینه تمرکززدایی تقریبا تمام امور در حوزه بهسازی به خود فرودگاه‎ها واگذارشده است و فرودگاه‎ها با توجه به پروژه‎های خود بودجه لازم را در اختیاردارند و در حال انجام امور هستند، گفت: امیدواریم مسئولان عملیات فرودگاهی فرودگاه‎ها با نظارت دقیق خود در اجرای این تمرکززدایی کمک کنند. البته فرودگاه‎ها روزبه‌روز در حال بهتر و نونوار شدن هستند و این با تلاش شما و همکارانتان است و جای تقدیر دارد.

باقریان با تاکید بر این‌که اگر این تمرکززدایی با تلاش و همکاری شما به تجربه خوبی منجر شود، ادامه خواهد یافت و دیگر به ستاد بازنمی‌گردد، گفت: اگر پروژه‎ای را تعریف می‎کنید تا پایان قرارداد آن را پیش ببرید و پایان آن را اعلام کنید. پروژه‎ها باید تمام شوند تا بتوانیم برای پروژه‌ای بعدی برنامه‎ریزی کنیم.

معاون عملیات فرودگاهی بابیان این‌که باید برای واگذاری امور پروژه‎ها به فرودگاه‎ها، براساس نیازهای هر فرودگاه آموزش‎های لازم به کارکنان داده شود، گفت: معاونان عملیات فرودگاهی فرودگاه‎ها باتجربه‌ای که کسب کرده‎اند باید این نیازسنجی را انجام دهند تا پس از آموزش نظارت‎ها به‌خوبی انجام شود. ما اگر به این نتیجه برسیم که افراد در فرودگاه‎ها توانایی لازم برای نظارت رادارند و کسب کرده‎اند، می‌توانیم در بخش عمران و توسعه فرودگاه‌ها نیز به تمرکززدایی بپردازیم.

وی با تاکید بر این‌که طراحی و نظارت مسائل فنی پروژه‎ها به دلیل پیچیدگی زیاد در ستاد باقی بماند، گفت: اگر پیشنهادی در فرودگاه‎ دارید برای ستاد ارسال کنید تا براساس آن اقدام شود.

باقریان با اشاره به این‌که اکنون فرودگاه‎ها در حوزه تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی هم درزمینهٔ نگهداری و هم درزمینهٔ راه‎اندازی سامانه‎های جدید شرایط خیلی خوبی دارند، گفت: نکته مهم صرفه‎جویی در مصرف انرژی است که از سوی دولت هم تذکر داده‌شده است که در صورت عدم توجه به آن مجبور خواهیم شد هزینه‎های انرژی را چند برابر پرداخت کنیم؛ بنابراین موضوع ثبت قبوض در سامانه مربوطه بسیار اهمیت دارد و در صورت عدم ثبت از پرداخت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران افزود: ما اکنون تقریبا در همه فرودگاه‎ها درزمینهٔ توسعه ساختمان‎ها پروژه داریم و از ابتدای سال نزدیک به 30 مناقصه برای پیمانکاران و نزدیک به 30 فراخوان برای جذب مشاور منتشرشده است و در حوزه فنی هم با انجام خریدهای لازم تا پایان سال در فرودگاه‎ها مشکل تجهیزات نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: این مهم است که در پروژه‎های بهسازی از خریدهای سرمایه‎ای خودداری کنید زیرا طبق قانون ممنوع است و باید پاسخگوی مراجع باشید.

غلامحسین باقریان گفت: باید بدانیم همه این کارها را انجام می‎دهیم چون مدیون مردم هستیم و باید کاری کنیم که آن‌ها ببینند و بدانند که به آن‌ها توجه می‌کنیم. ما دریکی دو سال گذشته اجازه اجرای پروژه‎های مربوط به ساختمان‎های اداری و ساختمان‎های پلیس و سپاه را نداده‎ایم و اولویتمان پروژه‎هایی که است که مستقیم مربوط به مردم می‎شود.

این کارگاه آموزشی سه‌روزه از امروز دوشنبه اول بهمن آغازشده است و تا چهارشنبه در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.