| کد خبر: 177015 |

◄ کاشت 20 هزار اصله درخت در محوطه فضای سبز ترمینال سلام

مدیر پروژه ترمینال-گالری سلام از اختصاص هفت‌هکتار از محوطه ترمینال به فضای سبز خبر داد و از آن به‌عنوان یک اقدام اساسی جهت انجام مسئولیت اجتماعی این پروژه ملی یادکرد.

تین نیوز

مدیر پروژه ترمینال-گالری سلام با اشاره به‌قرار گرفتن ترمینال در فضایی بیابانی و کویری، گفت: برای پوشش این فضا از 20‌هزار اصله درخت استفاده کرده و یک رینگ پیرامونی برای تثبیت خاک و جلوگیری از ورود گرد و غبار به محوطه ترمینال ایجاد کرده ایم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (IKACNews)، فرزاد همدانچی اظهار کرد: حدود هفت‌هکتار از 32 هکتار محوطه ترمینال به فضای سبز اختصاص داده‌شده که ایجاد این مساحت فضای سبز کار بسیار دشواری است، به‌طوری‌که در کلان‌شهرها به ندرت چنین پروژه‌ای در طول سال اجرا می‌شود.

مدیر پروژه ترمینال-گالری سلام با بیان این‌که سعی کرده‌ایم از درخت به‌جای چمن برای محوطه فضای سبز ترمینال استفاده کنیم، گفت: مصرف آب برای رشد چمن زیاد بوده و به‌صرفه نیست، به‌همین منظور در این پروژه فقط از گل و درخت استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که المان‌های هنری ترمینال سلام فقط محدود به ساختمان این ترمینال نمی‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌شده که در ابتدای مسیر کمربندی تعدادی پرچم و تابلوهای شکیل و چشم‌نواز نصب گردد تا مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی در بدو ورود به این محوطه با درختان زیبای سرو شیرازی به‌عنوان نماد استقامت و سرافرازی ایرانیان روبرو شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.