| کد خبر: 176990 |

◄ پروژه بهسازی و تجهیزاتی در فرودگاه آبادان با اجرای 315 میلیارد ریال

غلامرضا دهقانی‌زاده در پایان سومین سال مدیریت خود در فرودگاه آبادان، تاکید کرد که کار کردن برای خطه آبادان و خرمشهر توفیقی است که نصیب کمتر کسی می‌شود.

تین نیوز

غلامرضا دهقانی‌زاده در پایان سومین سال مدیریت خود در فرودگاه آبادان، دلیل اصلی پذیرش این مسوولیت را ادای دین به اهالی این شهرستان کم برخوردار و جنگ‌زده عنوان و تاکید کرد که کار کردن برای خطه آبادان و خرمشهر توفیقی است که نصیب کم‌تر کسی می‌شود. او در برنامه «کارنامه آقای مدیر» صحبت می‌کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ 16 آبان 97 دوره مسئولیت غلامرضا دهقانی‌زاده در سمت مدیریت فرودگاه آبادان سه‌ساله شد و به همین بهانه، گروه مستندساز روابط‌عمومی شرکت به فرودگاه آبادان عزیمت کرد تا در قالب برنامه کارنامه آقای مدیر، به بررسی عملکرد دهقانی‌زاده؛ به‌ویژه از نظر وظایف تعیین‌شده توسط رحمت‌اله مه‌آبادی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت در حکم انتصاب وی بپردازد.

این گفتگو را باهم می‌خوانیم:

 شما 16 آبان 94 به عنوان مدیر فرودگاه آبادان منصوب شدید. پیش از این مسئولیت در چه سمت هایی مشغول بودید و چه زمانی وارد صنعت فرودگاهی شدید؟

من سال 70 وارد دانشکده هواپیمایی کشوری شدم. سال 73 کار خود را در اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی آغاز کردم و از سال 80 به عنوان کارشناس مسوول الکترونیک به فرودگاه خرم‌آباد رفتم. سال 83 رییس اداره هوانوردی فرودگاه خرم‌آباد و سال 86 نیز مدیر پروژه‌های الکترونیک آن فرودگاه شدم.

از سال 87 تا 90 نیز معاون عملیات هوانوردی فرودگاه کیش بودم و سپس به مدت یک‌سال‌ونیم معاون فرودگاه زنجان بودم. بعدازاین مدت دوباره وارد اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی شدم و از سال 94 تاکنون نیز مدیر فرودگاه آبادان هستم.

 چه ویژگی‌هایی در شما باعث شد به عنوان مدیر فرودگاه آبادان منصوب شوید؟

شاید پرکار بودن من که تلاش می کنم وارد حواشی نشوم و کارم را به نحو احسن انجام دهم و نیز آسان و به موقع تصمیم‌گیری کردن من در این امر تاثیر داشته است. هم‌چنین دارای سابقه همکاری با منطقه آزاد کیش هستم و فرودگاه آبادان نیز در منطقه آزاد اروند قرار دارد و تعامل مطلوب میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و منطقه آزاد در ارتقای دوچندان فرودگاه تاثیر داشته است.

 چرا قبول کردید مدیر فرودگاهی شوید که کارهای نکرده و دشوار زیادی داشت؟

من اصالت یزدی دارم و یزدی‌ها به پرکاری مشهورند. هم‌چنین اعتقاددارم کار کردن برای خطه آبادان و خرمشهر توفیقی است که نصیب کمتر کسی می‌شود.

وقتی متوجه شدم حجم بالای کار در فرودگاه آبادان وجود دارد، با خودم گفتم که می‌توانم با توکل به خداوند؛ مفید باشم و با همیاری همکاران عزیز، خدمت قابل قبولی را به مردم شهیدپرور آبادان ارایه کنم. خوشبختانه بازخوردهای مسافران و مدیران شهرستان نیز گویای موثر بودن خدمات ما و رضایت نسبی بوده است.

 دریکی از بندهای حکم شما؛ بر استقرار سیستم مدیریت ایمنی در فرودگاه آبادان تاکید شده است. در این زمینه چه‌کارهایی را انجام داده اید؟

اولویت کاری ما در کنار ارایه خدمات مسافری، ایمنی است و ما تلاش داریم خدمات ایمنی را به مسافران ارایه کنیم. در این زمینه من ادامه‌دهنده تلاش های مدیران پیش بوده ام و تلاش شده موانع تامین ایمنی برطرف شوند. خوشبختانه در سال 96 توانستیم رتبه نخست شاخص‌های اختصاصی را در میان 70 دستگاه اجرایی استان کسب کنیم.

 تا چه اندازه با مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هماهنگ هستید؟

ما دستورالعمل‌های لازم در حوزه ایمنی را از اداره مدیریت ایمنی دریافت و در فرودگاه پیگیری می‌کنیم.

 برای تحقق حقوق شهروندی در فرودگاه چه اقداماتی کرده اید؟

شروع کار من در فرودگاه با پروژه‌هایی آغاز شد که ارتباط مستقیمی با مسافران دارد؛ از جمله نوسازی سرویس‌های بهداشتی و تامین امکانات رفاهی هم‌چون زیباسازی فضا، نور کافی ترمینال‌ها، پارکینگ کافی و اصلاح مسیر دسترسی مسافران که انجام شد. هم‌چنین تلاش کرده‌ایم فضایی راحت، زیبا و آرام‌بخش را برای مسافران فراهم کنیم. از سوی دیگر؛ برای همکارانی که ارتباط مستقیمی با مسافران دارند، دوره‌های آموزشی برگزار کرده‌ایم و نتیجه این تلاش‌ها منجر شد که سال 95 رتبه بالاتر از متوسط را در ارزیابی ASQ کسب کنیم.

 برای ارتقای اخلاق و دیسیپلین حرفه‌ای کارکنان و پرورش نیروی انسانی متخصص و جوان چه اقداماتی انجام داده اید؟

نیروهای انسانی فرودگاه به‌ویژه در حوزه عملیاتی زیر نظر معاونت ستادی، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و آن‌چه به فرودگاه برمی‌گردد، ارتقای فرهنگ کار تیمی و گروهی است که خوشبختانه با مشارکت معاونت‌های اجرایی و هوانوردی فرودگاه محقق شده ولی هنوز جای کار دارد. از سوی دیگر، مدت‌هاست چند پیشگی را در فرودگاه رقم‌زده‌ایم.

 در حوزه بهسازی زیرساخت‌های فرودگاهی و نیز بهره‌برداری موثر از ظرفیت‌های موجود چه کرده‌اید؟

در حوزه زیرساخت‌های بهسازی و تجهیزات هوانوردی حدود 31.5 میلیارد تومان پروژه را در فرودگاه اجرا کرده ایم که از این مبلغ 86 میلیارد ریال را سازمان منطقه آزاد اروند تقبل کرده است. البته این مبلغ از اعتبار 50 میلیارد تومانی پروژه ترمینال جدید فرودگاه که به صورت مشارکتی توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند دنبال می‌شود، جداست.

هم‌چنین 90 درصد امکانات الکتریکال فرودگاه را نوسازی کرده‌ایم و یک‌بار هم توانستیم مشکل حاد قطع روشنایی باند را در مدت 50 روز کاملا برطرف کنیم. برای بهره‌برداری موثر و اقتصادی از ظرفیت فرودگاه نیز وقتی زیرساخت‌ها فراهم شد، توانستیم از امتیاز هم‌جواری با بصره عراق که چهار میلیون نفر سکنه دارد، استفاده کنیم و ارتقای امکانات فرودگاه باعث شد که شرکت‌های هواپیمایی رغبت بیش‌تری به این فرودگاه داشته باشند.

خوشبختانه در سه سال اخیر به رشد پرواز در فرودگاه از جمله افزایش 25‌درصدی در سال 95 و رشد 5.5 درصدی پرواز و افزایش 8.5 درصدی مسافر در پنج ماه نخست سال 97 (باوجود افزایش ارزش دلار و کم شدن پرواز در سایر فرودگاه‌ها) دست‌یافته‌ایم.

 برای توسعه فضاهای ترمینالی فرودگاه چه اقداماتی کرده اید؟

در این حوزه، بهسازی فضای موجود و نیز ساخت ترمینال جدید را هم‌زمان پیش بردیم. فرودگاه آبادان از نظر قدمت، سومین فرودگاه کشور است و پیش از انقلاب اسلامی 10 شرکت هواپیمایی بزرگ دنیا از این فرودگاه پرواز داشته‌اند. این فرودگاه در زمان جنگ تحمیلی دچار خسارت‌های بزرگی شد و پس از جنگ در تمام دولت‌ها برای جبران کاستی‌های آن تلاش‌های خوبی انجام شد. در عین حال، هنوز باید برای ارتقای جایگاه این فرودگاه سرمایه‌گذاری بیش‌تری شود.

سال 85 طرحی برای مقاوم‌سازی ترمینال فرودگاه ارایه شد که برای اجرای آن نیمی از فضای ترمینال را از مدار خارج کردند. پس از نوسازی و مقاوم‌سازی 6000 مترمربع از فضا دوباره بازگشت و در سه سال اخیر با جذب دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از سوی منطقه آزاد اروند، توانستیم فضای موجود را به 9000 مترمربع برسانیم.

 چه درخواست خاصی از مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دارید؟

فرودگاه‌های نوار جنوبی کشور شامل خوزستان، بوشهر و هرمزگان از نظر شرایط اقلیمی در وضعیت دشواری قرار دارند و باید برای کارکنان این فرودگاه‌ها امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته شود. در این راستا بهتر است احکام کارگزینی نیروی انسانی این فرودگاه‌ها بازبینی شوند و از نظر حقوق و مزایا شرایط بهتری پیدا کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.