| کد خبر: 176008 |

◄ ماموریت دشوار پلیس فرودگاه‎ها

حفظ امنیت فیزیکی و تسهیل امور مسافران، ماموریت دشوار پلیس فرودگاه‎ها است.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در نشست تخصصی فرماندهان پلیس فرودگاه‎های کشور با اشاره به وجود ماموریت‎های پیچیده، متنوع و گاهی متعارض پلیس فرودگاه‎ها گفت: پلیس فرودگاه‎ها از یک سو حفاظت فیزیکی و امنیت را برعهده دارد که الزاما کاری خشک، قانونی و سخت‌گیرانه است و از طریق اعمال محدودیت برای مسافران انجام می‎شود و از سوی دیگر کار تسهیل امور مسافران و کاهش صف‎ و ایجاد آرامش روانی مسافران را برعهده دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوای ایران، رحمت‌اله مه‎آبادی صبح امروز، اول آبان، در جمع فرماندهان پلیس فرودگاه‎ها گفت: بسیاری از افراد، پلیس را تنها در قالب مجری امور کیفری می‎شناسند و به وجوه ذاتی پلیس به عنوان عامل نظم و انضباط در سطوح جامعه و ارائه‎دهنده طیف عظیمی از خدمات اشراف ندارند.

وی با اشاره به ماموریت پلیس فرودگاه‎ها در اجرای امور امنیتی و نقشی که در اداره خدمت به نزدیک به ۶۰ میلیون مسافر به علاوه تعداد بسیار زیاد مستقبلان و مشایعت‎کنندگان در سال ایفا می‎کند، گفت: در مورد فعالیت پلیس فرودگاه‎ها چند نکته وجود دارد که ارزش کار آن‌ها را از دیگران متمایز می‎کند. اول وجود تعارض میان ماموریت‎های آن است که از یک سو حفاظت فیزیکی و امنیت را برعهده دارد که الزاما کاری خشک، قانونی و سخت‌گیرانه است و از طریق اعمال محدودیت برای مسافران انجام می‎شود و از سوی دیگر کار تسهیل امور مسافران و کاهش صف و ایجاد آرامش روانی مسافران را برعهده دارد و همین تعارض است که کار این مجموعه را متمایز می‎کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر این‌که ماهیت وجود فرودگاه‎ها ایجاد تسهیل امور مسافران است، گفت: با این ترتیب وظیفه پلیس در این امر بسیار مهم و تاثیرگذار در ارائه خدمات و رضایت مسافران است.

وی بابیان این‌که فرودگاه‎ها دو دیسیپلینه هستند و هم‌زمان باید از مقررات ملی و مقررات بین‎المللی تبعیت کنند، گفت: برای همین ما باید طرح امنیتی آن‌ها را با رعایت ضوابط داخلی و بین‎المللی تدوین کنیم و ایجاد این هماهنگی با انتظارات بین‎المللی کار پلیس فرودگاه‎ها را دشوارتر می‎کند.

مه‎آبادی افزود: بحث دیگر برخورد مناسب با مسافران و گردشگران خارجی است و این انتظاری است که همه از پلیس دارند، یعنی باید در عین رعایت امنیت، برخوردی همراه با آرامش و لبخند با افراد داشته باشند. سفر ذاتاً التهاب آور و استرس‎زاست و به دلیل وجود عجله و نگرانی احساسات افراد بیش‌تر از معمول بروز می‎کند و ممکن است با هر برخوردی ناراحت شوند؛ بنابراین ما باید ارزش آرامشی که پلیس در فرودگاه‎ها ایجاد کرده است را بدانیم و برای همین هم ما قدردانتان هستیم.

وی در بیان وجه دیگری از فعالیت پلیس فرودگاه‎ها، گفت: شما باید در عین انجام ماموریت‎های خود با عوامل ذی‎مدخل در امر امنیت مانند سپاه حفاظت هواپیمایی و ماموران حفاظت اطلاعات نیز تعامل داشته باشید که این هم به پیچیدگی کار می‎افزاید.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به چندوجهی و چند پیشه بودن ماموریت و وظایف کارکنان این مجموعه گفت: این باعث پیچیدگی شغل شما می‎شود چراکه در کنار حفظ امور امنیتی پروازها باید به مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر به عنوان مرزبان و بزهکاری‎های انجام‌شده در فرودگاه‎ها نیز بپردازید و به عنوان ضابطان قضایی و حتی فعالان فرهنگی و انجام امربه‌معروف و نهی از منکر انجام وظیفه کنید. من پلیس فرودگاه‎ها را سمبلی از مشاغل پیچیده و چند پیشگی و جلوه‎ای از مدیریت چندوجهی می‎دانم و از سردار مهری فرمانده محترم پلیس فرودگاه‎های کشور تشکر می‎کنم که در مدت حضورشان در این مجموعه بهترین هماهنگی و همکاری را داشته‎ایم و انصافاً هیچ ناهماهنگی‎ای نداشته‎ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.