| کد خبر: 174186 |

◄ بهبود سامانه تهویه هوای ترمینال‎های فرودگاه مهرآباد و صرفه‎جویی 80‌درصدی در مصرف انرژی

پروژه نوسازی و تعویض هواسازها و بهبود زیرساخت‎های فنی-مهندسی در فرودگاه مهرآباد با اصلاح کانال‌های رفت‌وبرگشت و پایین آوردن کانال‌های برگشت هوا در ترمینال‌های یک و دو از سقف به سطح و همچنین کاهش ارتفاع سقف ترمینال‎ها انجام‌شده است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: با نصب سامانه‎های جدید تهویه هوا در ترمینال‎های فرودگاه مهرآباد موجب شده است ضمن بهبود قابل‌توجه فضای ترمینال‎ها جلوگیری از هدر رفت انرژی برودتی و حرارتی مصرف انرژی تا 80 درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا گفت: پیش‌ازاین ترمینال‎های مهرآباد ازنظر تهویه هوا و هدر رفت انرژی در شرایط مساعدی قرار نداشت که با اجرای این پروژه سه میلیارد و 600 هزارتومانی تحول بسیار خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به این‌که در این پروژه نوسازی و تعویض هواسازها و بهبود زیرساخت‎های فنی-مهندسی با اصلاح کانال‌های رفت‌وبرگشت و پایین آوردن کانال‌های برگشت هوا در ترمینال‌های یک و دو از سقف به سطح و هم‌چنین کاهش ارتفاع سقف ترمینال‎ها انجام‌شده است، گفت: این اصلاحات به‌طور طبیعی میزان مصرف انرژی که برای برودت و حرارت به کار می‌رفت را به میزان تقریبی 80‌درصد کاهش داده است.

صفی‎نیا با اشاره به این‌که این پروژه از آغاز سال 97 آغاز شد، گفت: این عملیات با همکاری کارشناسان تاسیسات حوزه فنی-مهندسی فرودگاه مهرآباد و اداره‌کل تجهیزات تسهیلات از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران انجام‌گرفته است.

در مورد مشخصات فنی این سامانه‎های جدید گفت: پکیج هواساز دوتکه‌ای مجهز به کویل خنک‎کننده با ظرفیت 231‌هزار مترمکعب (BTU) جهت بهبود سیستم تهویه قدیمی و فرسوده ترمینال دو، یک دستگاه چیلر با ظرفیت 250‌تن به همراه برج خنک‎کننده نصب و بازسازی دیگ بخار آبگرم به ظرفیت 11000kv در موتورخانه انجام‌شده است که این سیستم فضایی بیش از 230 هزار مترمکعب را پوشش می‎دهد.

وی هم‌چنین با اشاره به برنامه آینده این فرودگاه برای نصب یک چیلر 600 تنی در ترمینال چهار گفت: این پروژه در نیمه اول سال 98 عملیاتی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.