| کد خبر: 63981 |

◄ آخوندی: تهران - شمال، آزادراهی که کج متولد شد / ۱۲۲ هزار کامیون با عمر بالای ۲۵ سال داریم / سوخو مجوز پرواز ندارد

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه های قابل عرضه برای مشارکت خارجی، جنبه تمرینی در خصوص جذب و بازگشت سرمایه است و تاثیری در تکمیل برنامه پنجم توسعه و یا تامین بخشی از کسری بودجه در بخش حمل و نقل ندارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، طی نشست خبری امروز 29 شهریور در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز مبنی بر اینکه مشارکت خارجی تا چه میزان می تواند در تامین کسری بودجه و تکمیل برنامه پنجم توسعه موثر باشد؟ پاسخ داد: پروژه های مدنظر ما صرفا برای اینکه تمرینی در خصوص جذب و بازگشت سرمایه داشته باشیم و در جهت توسعه ملی، عرضه شده است.

وی افزود: جذب سرمایه خارجی هیچ ارتباطی با کسری بودجه ندارد و برنامه پنجم با بودجه دولتی تکمیل می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرانه مصرف انرژی در حمل و نقل جاده ای بیان داشت: در حال حاضر بیش از 122 هزار کامیون با عمر بالای 25 سال با مصرف سوخت دو برابر حد معمول وجود دارد.

آخوندی در خصوص آزادراه تهران شمال تصریح کرد: این جزء پروژه هایی است که کج متولد شده و تمام دولت ها را درگیر مسائل و مشکلات خود کرده است. لذا لازم نیست چنین پروژه بی معنی را برای مشارکت بین المللی معرفی کنیم.

وی با اشاره به مذاکره با برخی شرکت های هواپیمایی بیم المللی بیان داشت: علی رغم توافقات این مذاکرات نهایی نشده است. اما با تاسیس یک ایرلاین در این میان علاوه بر جلوگیری از ورود ایرلاین های داخلی برای خرید هواپیما و طبق توافقات تعدادی هواپیما به صورت اجاره به شرط تملیک  و اجاره در اختیار ایرلاین های ایرانی قرار می گیرد و روند نوسازی ناوگان هوایی نیز ادامه پیدا می کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره اخباری مبنی بر خرید هواپیمای سوخو از جانب معاون علم و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد: چنین هواپیمایی مجوز پرواز اخذ نکرده است و وزارت راه و شهرسازی این خرید را تایید نمی کند.

وی با اشاره به سه پروژه سرمایه‌گذاری خارجی برای ارائه در نوسازی و بهسازی ایران‌ایر یادآور شد: این شرکت هواپیمایی باید به عنوان مادر صنعت حمل و نقل هوایی رشد کند و سیستم‌های تعمیر و نگهداری هما و کترینگ این ایرلاین، جزو پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.

آخوندی در ادامه با بیان اینکه "توسعه سواحل مکران و خلیج فارس از اولویت‌های دولت است" گفت: آئین‌نامه احداث 5 بندر خشک در کشور تصویب شده و اولین بندر خشک در منطقه آپرین است.

وی خاطرنشان کرد: 121پروژه سرمایه‌گذاری در انواع بخش‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی، دریایی، توسعه شهری، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، صنایع بندری و صنایع فرودگاهی عرضه می‌شود که این پروژه‌ها معادل حدود ۲۵ میلیارد یورو است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی 0 0

    باسلام، جناب وزیر اگر کمی به پروژه های که در سطح جهان در حال اجرا میباشد و یا اجرا شده است توجه داشتند و با توجه به امکانات موجود متوجه مشدند که پروژه تهران شمال کج است یا مدیریتهای اجرایی پروژه فوق!!!

    • مهندس راه و ترابری 0 0

      بنده گرچه در پروژه سمتی ندارم ولی دو سال قبل با برخی از عوامل این پروژه هم اتاق بودم و وقتی پرونده ها را مطالعه می کردم به سهولت متوجه شدم که کارفرما بی دقتی ها فاحشی در عقد قراردادهای این پرونده داشته و مشاور کارفرما هم همواره به نفع پیمانکار غش کرده است و در نتیجه پروژه سر و صاحبی نداشته است و پیمانکار هم از این شرایط نهایت استفاده را برده است. ضمن اینکه اساسا شروع کردن به چنین پروژه عظیمی بدون مطالعه و طراحی مناسب کار غلطی بوده است. وزیر محترم یا وارد اظهار نظر نشود ولی اگر اظهار نظر می کند بجای آنکه پروژه را بی معنی و ناقص الخلقه معرفی کند به وضوح نقش عواملی که موجب این ناکامی بزرگ شده اند را معلوم کند.

    • 0 0

      من نمی دانم این آزادراه کج و ناقص الخلقه است یا مجری آن؟

  • کاظم 0 0

    جناب آقای وزیر این پروژه بی معنی نیست و برای صرفه جویی در وقت، سوخت، جان مسافران و…بسیار به صرفه و اقتصادی و پر معنی است.

  • کارشناس اقتصادی 0 0

    جمله وزیر محترم را دقت کنید " جذب سرمایه خارجی هیچ ارتباطی با کسری بودجه ندارد و برنامه پنجم با بودجه دولتی تکمیل می شود. " البته شما اینطور بخوانید که: جذب سرمایه خارجی در برنامه پنجم محقق نشده و کسری بودجه دولتی ما را رفع نکرده است.

  • شاه داماد آینده 0 0

    آقای مهندس هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس می گوید وزارت راه در جذب سرمایه ناتوان بوده و فرصتها را از بین برده است. حالا بشنوید از وزیر محترم که می‌گوید: " پروژه های مدنظر ما صرفا برای اینکه تمرینی در خصوص جذب و بازگشت سرمایه داشته باشیم و در جهت توسعه ملی، عرضه شده است. " یعنی تمام مذاکراتی که با سرمایه گذاران خارجی در طول چند سال انجام شده و این همه وعده به خلق الله داده شده همگی الکی و کشک بوده و فقط برای دستگرمی و یاد گرفتن فن مذاکره بوده است.!! جناب وزیر محترم برای یادگرفتن فن مذاکره و فن جذب سرمایه کافی است مدیران و کارشناسان دو تا کلاس بگذرانند و یا اصلا دو تا کارشناس خبره استخدام کنید این چه طرز جواب دادن و فرافکنی است؟

  • سرمایه گذار 0 0

    حرفهای وزیر بجای آنکه جذب سرمایه کند باعثنامیدی و دلسردی می شود. شاید هم می دانند که سرمایه گذار واقعی از این برنامه ها و پروژه ها استقبال نخواهد کرد و پیشاپیش می گوید که قصد تمرین داریم تا اگر هیچ استقبالی نشد متهم به شکست برنامه هایش نشود.

  • عین الله 0 0

    آقای آخوندی در اولیه اظهارنظرش در باره آزادراه تهران - شمال گفته بود که این مسئله را ظرف بیست روز حل می کنم. آن موقع اصلا این پروژه ها را نمی شناخت و حالا بعد از دو سال تازه این پروژه را ناقص الخلقه معرفی کرده است!! راه حلی هم برای علاج این کودک ناقص نداده است. حتی قصد پرورش او را هم ندارد چون نیازی به سرمایه گذاری روی آن نمی بیند. آیا او والد خوبی برای پروژه های راه و ترابری است؟ آیا بهتر نبود از ابتدا یک وزیر مطلع از پروژه های راه و ترابری روی کار می آمد یا وزارت راه را زودتر جدا می کردند؟ آیا امروز هم این نوع سخن گفتن نشانه کفایت ایشان نیست؟ از نمایندگان مردم در مجلس می خواهم تعیین تکلیف کنند.

    • راهیاب 0 0

      وزارت راه و وزارت مسکن دو قلو نبودند اصلا شباهتی هم به هم نداشتند به هم چسبیده هم نبودند هنوز هم به هم نچسبیده اند هیچ وقت هم به هم نمی چسبند پس آقای آخوندی زور بی خودی نزند که دو وزارت را با هم داشته باشد و بهتره این دو از هم جدا شوند و جدا زندگی سالمی داشته باشند.

  • ابراهیم خیرالهی 0 0

    خوب واگذار کنید به شرکتهای معتبر تا اشکلات کار بر طرف شود شما جناب وزیر می خوااستید به سر انجام برسانید حالا منکر شدید هیچ طلبکار هم هستید لا اقل زحمت نا چیز دیگران را ضایع کنید.

  • ابراهبم خیرالهی 0 0

    آقای وزیر. لقمه حاضر آماده را به دهن کسی نمیگذارند لیوان آب هم روش بگن لطفا قورت بدین طرحی واگذار می شود که توان داخلی از اجرای آن ع اجز است نه طرح حاضر آماده با پول قلمبه.