| کد خبر: 30574 |

پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۸ ماه روی ۴۷درصد درجا زد

تین نیوز | در حالی به گفته برخی مسئولان وزارت راه آزادراه تهران-شمال با "رستاخیز جدید" مواجه شده که قطعه یک این پروژه از اسفند سال گذشته تاکنون هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته و روی عدد ۴۷ درصد درجا می‌زند.
وزیر راه و شهرسازی اوایل شهریور ماه سال گذشته با بازدید از قطعه یک آزادراه تهران-شمال از نزدیک با مشائل و مشکلات پیمانکار چینی این پروژه قرار گرفت. در جلسه‌ای که همان ابتدای ورود وزیر راه و همراهانش به سایت قطعه یک آزادراه مذکور برگزار شد، آخوندی پس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال رو به پیمانکار چینی قطعه یک کرد و گفت چقدر زمان برای ساخت قطعه یک لازم است که پیمانکار چینی نیز با خونسردی تمام در جواب گفت: «شما پول بدهید، پروژه را خیلی زودتر از آنچه شما فکر کنید، می‌سازیم.»
 
اواخر اسفند ماه سال گذشته معاون ساخت‌وتوسعه آزادراه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا 30 ماه آینده گفته بود: اتمام قطعه یک آزاد راه تهران-شمال از اولویت ویژه‌ای در شرکت ساخت و وزارت راه و شهرسازی برخوردار است،‌ چراکه با ساخت آن 60 کیلومتر مسیر تهران-شمال کوتاه می‌شود.
 
احمدی‌نوری با بیان این‌که اکثر تونل‌های قطعه یک حفر شده است، افزود: پیشرفت فیزیکی قطعه یک 47 درصد است، البته مشکلاتی بین طرف چینی و بنیاد وجود دارد که در حال حاضر مذاکرات فشرده‌ای در این رابطه با هم دارند.
 
این در حالی است که پنج‌شنبه گذشته وزیر راه و شهرسازی یکبار دیگر از آزادراه تهران شمال بازدید کرد. بازدیدی که آخوندی در آن از "رستاخیز جدید" در آزادراه خبر داد و گفت: آزادراه تهران- شمال با توجه به گران قیمت بودن آن سه دوره حیات داشته است که امروز برای بار سوم این پروژه با رستاخیز جدید مواجه شده است. این پروژه چهار قطعه دارد که قطعه اول به طول 32 کیلومتر موجب کاهش بیش از 60 کیلومتر از مسیر می شود و بیشترین صرفه جویی در مصرف انرژی را در پی دارد. این قطعه در حال حاضر بیش از 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
این بدان معناست که قطعه یک آزادراه تهران-شمال از 25 اسفندماه سال گذشته تا 29 آبانماه سال جاری یعنی کمی بیش از هشت ماه درجار زده و هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است. با توجه به اذغان وزیر راه و شهرسازی به توانمند بودن پیمانکار چینی، بنابراین به نظر می‌رسد مشکلات مالی این پروژه همچنان پابرجاست و وزارت راه و شهرسازی تاکنون نتوانسته آنرا حل کند.
 
عیسی کلانتری وزیر اسبق کشاورزی نیمه شهریور سال گذشته در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود: اصلاً نباید درباره ساخت 4ساله قطعات 2 و 3 صحبت کرد. قطعه 2 و 3 دست‌نخورده است. اگر تا دو سال آینده بتوانند قطعه یک و چهار را به بهره‌برداری درست و کامل برسانند و یک بخشی بین قطعه یک و 4 مقداری بهسازی شود خیلی کار بزرگی انجام شده است.
 
دبیرکل خانه کشاورز افزود: آنچه مسلم است به هیچ وجه قطعات 2 و 3 در 4 سال قابل ساخت نیست و هرکس بگوید "من می‌سازم" قطعاً دروغ می‌گوید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    با سلام لطفا به مسیولین محترم بفرمایید ابتدا یک باند را زودتر آماده کنند و مورد بهره برداری قراردهند و سپس به باند دیگر بپردازند. حدود ۷۰% اوقات سال یک باند رفت و یک باند برگشت کافی است. ممنون

  • شهین 0 0

    آقاى روحانى وعده شما راجع به آزادراه تهران شمال نتیجه اش این بود ای کاش آقاى قالیباف مسوول این کار بود تا مانند ابر پروژه پل صدر یا اتوبان امام على ع طبق تا بلو روز شمار تحویل مردم میشد حیف که کار دست کار دان نیست!؟

  • احمد على 0 0

    آقاى روحانى چرا ما نمیتوانیم براى ساخت آزادراه تهران شمال با یک کشور مدرن درجه یک همکارى کنیم این پروژه دیگه آبرویی براى دولت نگذاشته شما را به خدا به فریاد مردم برسید؟!

  • 0 0

    قطعه یک و تنونل البرز چناچه آماده شود در دولت یازدهم کار بزرگی صورت گرفته قطعه حدود شصت کیلومتر از مسیر فعلی را کاهش می دهد و تونل البرز کلی از گردن ها و پیچ خم خا می کاهد

  • صادق 0 0

    من نمیدونم آیا ساخت قطعات ۲ و۳ آزادراه تهران شمال از تونل های نواب یاصدر و… سنگین تر وسخت تره؟ دروغ گویی دراین پروژه اونقدرواضحه که یک بار میگن مشکلات مالیه یک بارمیگن مشکلات تملک اراضیه یک بارمیگن مشکلات فنیه یک بارمیگن مشکلات جویه. یک آدم راستگو پیدانمیشه که بگه آقا هیچکدوم ازاین مشکلات نیست مشکل فقط ضعف مدیریتیه وبس.

  • امیرعلی 0 0

    واقعا با اینهمه نظرات مردم وخواسته به حقشان بعد از این همه سال ایا گوش شنوایی پیدا نمیشود که یک عزم جدی برای ساخت ان داشته باشد، کجایید ای مردان بی ادعای دفاع مقدس که یکبار دیگر درس جهاد و فداکاری را به مسئولین این پروژه یاد دهید!!!!!!!!!!!!

  • ابراهیم خیرالهی الیگودرزی 0 0

    سلام به مسئولین تین نیوز خواهش میکنیم از قطعه یک گزارش تصویری تهیه کنید اگه انجام دهید سپاسگزاریم؟

  • سعید 0 0

    خشت اول چون نهد معمار کج تاثریا میرود دیوار کج

  • ابراهیم خیرالهی 0 0

    تین نیوز محترم ما این همه درخواست جزئی گزارش تصویری داریم انجام نمیشه طرح به ان بزرگی چجوری می خواد انجام بشه؟