| کد خبر: 268425 |

همکاری ایران و کشور ارمنستان در ساخت پل اتومبیل رو نوردوز-آگاراک

احداث پل جدید اتومبیل رو در پایانه مرزی نوردوز-آگاراک یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان است

تین نیوز

احداث پل جدید اتومبیل رو در پایانه مرزی نوردوز-آگاراک یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با حضور روسای کمیسیون مشترک دو کشور در راستای توسعه همکاری های اقتصادی از جمله توسعه زیربناهای حمل و نقل برگزار شد.

خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در این اجلاس با معاون وزیر زیرساخت ها و توسعه دیجیتال ارمنستان و هیات همراه به منظور بررسی وضعیت همکاری های فعلی و چشم انداز توسعه و گسترش این همکاری ها در آینده دیدار کرد.
توسعه کریدورهای حمل و نقل بین دو کشور به ویژه کریدور شمال-جنوب ایران-ارمنستان، احداث تونل ها و سازه های فنی خاص و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست است.
احداث پل جدید اتومبیل رو در پایانه مرزی نوردوز-آگاراک از مهمترین مباحث همکاری های دوجانبه این نشست بود و مقرر شد تا حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ امضای یادداشت تفاهم نامه اجلاس هجدهم، کارگروه مشترک فنی، اقتصادی و اجرایی به صورت رسمی تشکیل شود و مطالعات امکان سنجی و طرح توجیهی آن تهیه شود تا دستور کار وزارتخانه های ذیربط دو کشور قرار گیرد.
شایان ذکر است هم اکنون کریدور شمال- جنوب در کشور ارمنستان در حال ساخت است و ایران نیز در حال طراحی این کریدور برای توسعه ترانزیت کالا و مسافر از خلیج فارس به گرجستان و دریای سیاه است. جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با احداث یک مسیر جاده ای از سمت تبریز به مرز نوردوز شرایط تکمیل این کریدور ارتباطی با کشور ارمنستان را فراهم کرده است که در صورت تکمیل آن علاوه بر کاهش مسیر، قابلیت رقابت با کریدورهای موازی را دارا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.