| کد خبر: 266302 |

ارزیابی صلاحیت عوامل اجرایی پروژه‌ های راهسازی توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با تاکید بر صیانت از سرمایه های ملی در حوزه زیرساخت های حمل ونقل گفت: از سال ۱۴۰۴ ناظران پروژه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، به ارائه گواهی صلاحیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ملزم خواهند شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با تاکید بر صیانت از سرمایه های ملی در حوزه زیرساخت های حمل ونقل گفت: از سال ۱۴۰۴ ناظران پروژه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، به ارائه گواهی صلاحیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ملزم خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با تأکید بر صیانت از سرمایه های ملی در حوزه زیرساخت های حمل ونقل گفت: از سال ۱۴۰۴ ناظران پروژه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، به ارائه گواهی صلاحیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ملزم خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با تأکید بر ارزیابی صلاحیت فنی و ارتقای دانش ناظرین و عوامل اجرایی پروژه های راه سازی توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: هزینه های پنهان پروژه های عمرانی توسط عواملی تحمیل می شوند که هیچ گاه پاسخ گو نیستند و ضعف دانش فنی این عوامل، باعث طراحی نامناسب، کیفیت پایین اجرا، هدر رفت بیش از ۳۰ درصد منابع پروژه و کاهش طول عمر زیرساخت ها می شود.

خادمی با تأکید بر ضرورت احیای نظام نامه حرفه ای کردن مشاغل بخش حمل ونقل ابلاغی توسط شورای عالی فنی و امور زیربنایی گفت: با توجه به جایگاه حاکمیتی، مأموریت و شرح وظایف مرکز تحقیقات انتظار داریم مرکز در یک برنامه ریزی دوساله نسبت به ارزیابی صلاحیت و ارتقای دانش فنی ناظران پروژه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل اقدام کند. همچنین با همکاری نظام فنی و اجرایی کشور، نسبت به الزامی شدن آموزش و ارتقای دانش فنی سایر عوامل اجرایی پروژه ها، همت گمارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل همچنین ساخت و استفاده از فناوری نوین در پروژه های عمرانی را منوط به الزام به کارگیری، آموزش و انتقال دانش فنی دانست و افزود: این شرکت از ورود هر نوع فناوری که به افزایش کیفیت، طول عمر و کاهش هزینه های ساخت و بهره برداری پروژه های راه سازی کمک کند استقبال و حمایت می کند ولیکن باید ضوابط و دستورالعمل های به کارگیری آن فناوری توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین و توسط نظام فنی و اجرایی تصویب و ابلاغ شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه 0 0

    این بدترین روش برای برای ارتقاء دانش فنی است! مرکز تحقیقات ابدا نباید مرجع دادن گواهینامه باشد.بجای این نهاد دولتی بهتر است جامعه مهندسان مشاور با استفاده از مهندسان باتجربه اجرائی دوره های اجرائی و نظری برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ترتیب دهد و گواهینامه صلاحیت حرفه ای Chartered Engineer صادر کند.شرط حضور در دوره هم حداقل سه سال کار در کارگاه اجرائی باشد. مضحک است یک مهندس ناظر با ۱۵ سال سابقه برود مرکز تحقیقات گواهی صلاحیت بگیرد!!!! اگر قرار است پولی به مرکز تحقیقات بدهید ، از هر پروژه عمرانی ۱٫۵ درصد به حسابش توسط دولت واریز شود. مرکز تحقیقات ابدا نهادی حرفه ای نیست ، ولی جامعه مهندسان مشاور ۱۰۰ درصد حرفه ای است و نهادی غیر دولتی و مستقل است که با حق عضویت اعضاء حرفه ای و باتجربه مانند سندیکای ساختمانی اداره می شود. شرکت توسعه و ساخت هم نهادی دولتی است و متکی به مشاوران و پیمانکاران حرفه ای! در ضمن بدلیل عدم آموزش صحیح در دانشگاه از دیدگاه اجرائی ، فارغ التحصیل نباید مهندس خطاب شود ، مگر آنکه حداقل ۳۶ ماه در شرکتهای مهندسی کار کرده و کار یاد گرفته باشد.