| کد خبر: 266152 |

اجرای ۴۸۰ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان‌ غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی گفت: طی چهار سال گذشته تاکنون حدود ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در آذربایجان‌ غربی اجرا شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طی چهار سال گذشته تاکنون حدود ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در آذربایجان غربی اجرا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید محسن حمزه لو در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان غربی که با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: میانگین راهسازی در گذشته در آذربایجان غربی حدود ۹ کیلومتر در سال بود که این رقم در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ کیلومتر در سال رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت و جایگاه استراتژیک آذربایجان غربی توسعه محورهای مواصلاتی و راه های منتهی به پایانه های مرزی با هدف سهولت تردد و افزایش ایمنی در اولویت بوده و این امر با جدیت دنبال می شود.

حمزه لو افزود: تاکنون بیش از ۴۷۰ کیلومتر از کریدور بزگراهی غرب کشور در استان با بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال اعتبار، به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

وی با اشاره به روند اجرای طرح های مسکن در آذربایجان غربی افزود: تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲.۵ برابر ظرفیت اعلامی بوده و در بخش مسکن روستایی نیز اراضی مورد نیاز تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از ظرفیت اراضی خالی داخل شهر و سپس بهره مندی از ظرفیت الحاق اراضی در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال می شود.

وی افزود: توسعه زیر ساخت های مسکن ارزان در قالب شهرک سازی و توسعه شهرک ها از برنامه های مهم است که با جدیت دنبال می شود.

حمزه لو اظهار کرد: در بخش شهرک سازی ۳ هزار و ۸۶ هکتار زمین در شهرهای آذربایجان غربی در دست مطالعه و امکان سنجی برای شهرک سازی است و روند ایجاد شهرک های جدید مسکن تسریع می یابد. 

وی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش جوانی جمعیت، افزود: تاکنون برای حدود ۶۰۰ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین صورت گرفته و روند تکمیل درخواست های متقاضیان در دست اجراست و در سال آینده روند اعطای زمین انجام می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.