| کد خبر: 252770 |

پیگیری مرتب چینی ها برای اجرای فاینانس راه آهن تهران اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اساسا اعتبار دولتی برای پروژه راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان نداریم و تا سقف 3.8 میلیارد یوآن در این پروژه کار شده و برای افزایش سقف آن شورای اقتصاد در حال بررسی موضوع است

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اساسا اعتبار دولتی برای پروژه راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان نداریم و تا سقف 3.8 میلیارد یوآن در این پروژه کار شده و برای افزایش سقف آن شورای اقتصاد در حال بررسی موضوع است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره پروژه های عمرانی که با همکاری چینی ها در دست اجرا است، اظهار داشت: در بخش زیرساخت های حمل و نقل پروژه راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان با همکاری چینی ها و اجرای فاینانس چینی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه فاینانس چینی راه آهن تهران قم اصفهان انجام شده است، ادامه داد: مشکلی در اجرای فاینانس چین در پروژه راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان وجود ندارد البته در این باره بحثی در شورای اقتصاد مطرح است وگرنه از طرف چین مشکلی نیست و اتفاقا چینی ها به طور مرتب پیگیر اجرای فاینانس این پروژه هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بحثی که در شورای اقتصاد مطرح است این بوده که شورا باید سقفی تعیین کند، در گذشته 4 میلیون یورو از آن فعال شده بود و الان باید به 13 میلیون یورو که سقف فایناس است، برسد. جلسه ای در شورای اقتصاد برگزار شد و ارائه مستنداتی را درخواست کرده و در حال تحویل این مستندات درخواست شده، هستیم و در صورت تایید شورای اقتصاد، این فاینانس مشکلی ندارد.

خادمی افزود: پروژه در حال حاضر فعال است و بخشی از اعتبار این پروژه در قالب فاینانس تامین شده است و اساسا اعتبار دولتی برای پروژه راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان نداریم و تا سقف 3.8 میلیارد یوآن در این پروژه کار شده و برای افزایش سقف آن شورای اقتصاد در حال بررسی موضوع است.  

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره آخرین تصمیمات برای تامین مالی پروژه راه آهن رشت- آستارا و نتیجه مذاکرات با روسیه اظهار داشت: دو روز گذشته مجددا یک هیات روسی از این مسیر و اقدامات انجام شده در پروژه راه آهن رشت- آستارا بازدید کردند و روس ها علاقه مند هستند از طریق سرمایه گذاری به اجرای این پروژه کمک کنند.

وی تاکید کرد: البته در داخل کشور هم دولت پیش بینی هایی برای شروع عملیات و تامین مالی آن از محل منابعی که در اختیار دارد، انجام داده است که هم مذاکرات با روس ها برای تامین منابع و هم فعالسازی تامین منابع از داخل کشور همزمان به طور موازی پیش می روند و امیدواریم که سریعا به نتیجه برسد.    

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    جیب خالی ،پز عالی

  • حسین 0 0

    طرف چینی فاینانس میده برای پروژه ای که هنوز زیرسازیش هم تکمیل نشده دولت ( از جیب مردم) داره بازپرداخت قسطهای قبلی را میده، منابع فروش نفت در نزد دولت چین هم که به عنوان ضمانت اصل پول پیشش هست،‌ تازه قراردادش داره بیمه هم داره، به خاطر شرایط سیاست خارجی خودساخته مان هم که نرخش خوبه و ... تازه همون فاینانس هم که اعتبارات صادراتی برمیگرده تو جیب خودش...
    دوستان منت میزان که طرف پیگیره، والا چی بهتر از این که اونا سوار شده.

  • ناشناس 0 0

    تکلیف تهران چی شد؟

    با دو دوزه بازی تهران دور زدند ، این طرح اینده ندارد ، چون پشتیبانی پایتخت ندارد ، کما که شهر تاریخی شیعه کاشان هم دور خورده ؟


    چرا ؟ طی این هزار سال تاریخ ایران شهر دیلم ،شهر ری و کاشان از شهرهای شیعه و محب اهل بیت بودند اما عجیب وزارت راه شهرسازی انرا دور زدند؟

    شهر دیلم ری قم کاشان کمر بند شیعه در ایران بودند همان زمان اصفهان اکثریت اهل سنت بودند .


    این طرح بطور کل نوع طراحی ان مشکوک هست چرا تهران مبدا پرجمعیت دور زده شد؟ چرا شهر کاشان در مسیر نبوده ؟ چرا از منطقه حفاظت شده محیط زیستی عبور کرد ؟