| کد خبر: 251401 |

بازدید هیات روسی از راه آهن رشت - آستارا

بررسی سرمایه‌گذاری و اجرای راه‌ آهن رشت-آستارا از سوی روسیه

خیراله خادمی صبح امروز به همراه هیاتی به ریاست دستیار ویژه رییس جمهور کشور روسیه، اعضای کنسرسیوم شرکت های خصوصی و نمایندگان وزارت حمل و نقل این کشور از خط آهن رشت- آستارا بازدید کردند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صبح امروز هیاتی از کشور روسیه متشکل از کنسرسیوم شرکت های خصوصی و نمایندگان شرکت راه آهن آن کشور از مسیر ریلی رشت-آستارا بازدید کردند که در صورت توافق بر سر مبانی سرمایه گذاری، طراحی و احداث، پیش نویس تفاهم نامه ای تهیه می شود و به امضای دو کشور می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،  خیراله خادمی صبح امروز به همراه هیاتی به ریاست دستیار ویژه رییس جمهور کشور روسیه، اعضای کنسرسیوم شرکت های خصوصی و نمایندگان وزارت حمل و نقل این کشور از خط آهن رشت- آستارا بازدید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اشتیاق کشور روسیه برای همکاری در احداث راه آهن رشت-آستارا گفت: مذاکرات با کشور روسیه مدتی است در حال انجام است و با توجه به پیگیری های این کشور در بحث سرمایه گذاری برای احداث این خط ریلی، بازدیدی از مسیر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید؛

خط آهن رشت-آستارا ۳ ساله ساخته می شود

اجرای راه آهن رشت - آستارا و توسعه میادین نفت و گاز سرعت می گیرد

خط ریلی رشت - آستارا موجب بهره مندی بیشتر مردم از دریای خزر می شود

راه‌ آهن آستارا به رشت با مشارکت روسیه یک گام دیگر به اجرا نزدیک شد

وی ادامه داد: در ادامه بازدید طی جلسه ای موارد اصولی این همکاری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و درصورت موافقت طرفین، تفاهم نامه همکاری تهیه و به امضای طرفین می رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، هزینه های اجرای این ابرپروژه ریلی را بسیار سنگین اعلام و اظهار کرد: با توجه به عبور این خط آهن از زمین های شالیزاری، نبود مصالح و معادن مورد نیاز، هزینه بالای تملک اراضی، به منظور ساخت این خط ریلی اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون یورو بدون احتساب هزینه تملک اراضی مورد نیاز است.

خادمی در خصوص وضعیت فعلی پروژه توضیح داد و گفت: در حال حاضر زیرسازی ۱۰ کیلومتر ابتدایی مسیر تکمیل شده و آماده ریل گذاری است. در سال جاری نیز مناقصه قطعه پایانی به طول ۱۱.۵ کیلومتر برگزار شد و عملیات اجرایی آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال انجام است.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل راه ‌آهن رشت-آستارا بیان کرد: شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه تامین منابع مورد نیاز اجرای این خط آهن و احیای کریدور شمال-جنوب را از طریق منابع داخلی مانند تسهیلات بانکی، مشارکت بانک ها، تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی و تهاتر نفت یا از طریق فاینانس خارجی با جدیت پیگیری می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.