| کد خبر: 251400 |

راه‌ آهن آستارا به رشت با مشارکت روسیه یک گام دیگر به اجرا نزدیک شد

استاندار گیلان با بیان اینکه راه آهن آستارا به رشت با مشارکت روسیه یک گام دیگر به اجرا نزدیک شد، گفت: امید می رود با تکمیل این خط ریلی ترانزیت، تجارت کالا و مسافر را بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور هرچه سریعتر راه اندازی کنیم.

تین نیوز

استاندار گیلان با بیان اینکه راه آهن آستارا به رشت با مشارکت روسیه یک گام دیگر به اجرا نزدیک شد، گفت: امید می رود با تکمیل این خط ریلی ترانزیت، تجارت کالا و مسافر را بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور هرچه سریعتر راه اندازی کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی در جریان بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه از بارانداز ریلی آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سفر دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه به شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان برای بررسی مسیر راه آهن رشت به آستارا است تا به کار سرعت بیشتری بدهیم.

بیشتر بخوانید؛

خط آهن رشت-آستارا ۳ ساله ساخته می شود

اجرای راه آهن رشت - آستارا و توسعه میادین نفت و گاز سرعت می گیرد

خط ریلی رشت - آستارا موجب بهره مندی بیشتر مردم از دریای خزر می شود

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی در مسیر آستارا به رشت و بالعکس ندارد و کار به زودی آغاز خواهد شد، افزود: ایستگاه بارانداز ریلی آستارا هم باید به سرعت آماده شود و ظرفیتش بالا برود تا کریدور شمال به جنوب و رشت به آستارا، قفقاز، آسیای میانه، اوراسیا و روسیه به طور کامل به هم وصل شوند.

استاندار گیلان، گفت: امید می رود با تکمیل این خط ریلی ترانزیت، تجارت کالا و مسافر را بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور هرچه سریعتر راه اندازی کنیم و در این راستا اعتبار مورد نیاز تدارک دیده شده است.

عباسی با اشاره به اینکه توافق نامه های لازم نیز با قرارگاه خاتم به امضا رسیده و همه چیز فراهم است، افزود: در جریان این سفر و بازدیدها مذاکراتی داشتیم تا کار آغاز و بر اساس خواسته مردم استان، گیلان به قطب تجارت، بازرگانی و اقتصاد در سطح ملی و بین المللی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت های شهرستان مرزی بندر آستارا از جمله در زمینه بندر و هم بحث راه آهن آستارا - آستارا و آستارا به رشت با پروژه های در دست اجرا شکوفا خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.