| کد خبر: 213064 |

تکمیل کنارگذر جنوبی تهران با ۳.۶ هزارمیلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از هزینه کرد ۲ هزار میلیارد تومانی و نیاز به اعتبار ۳.۶ هزار میلیارد تومانی دیگر برای اتمام کنارگذر آزادراه جنوبی تهران خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از هزینه کرد ۲ هزار میلیارد تومانی و نیاز به اعتبار ۳.۶ هزار میلیارد تومانی دیگر برای اتمام کنارگذر آزادراه جنوبی تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، خیرالله خادمی درباره برنامه‌های شرکت ساخت در بخش ساخت آزادراه اظهار داشت: در سال جاری ۵ پروژه آزادراهی به طول ۵۱۸ کیلومتر در برنامه اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار دارد.

وی ادامه داد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران نیز یکی از ابرپروژه های ما محسوب می‌شود که عملیات اجرایی آن در حال اتمام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۶۰ کیلومتر از آبیک در استان قزوین آغاز شده و از جنوب استان‌های البرز و تهران عبور می‌کند و پس از تلاقی با آزادراه‌های تهران-ساوه و تهران-قم، به آزادراه حرم تا حرم (قم-گرمسار) از سمت چرمشهر شهرستان ورامین، متصل می‌شود.

وی یادآور شد: تمام خودروهایی که از محورهای غربی و جنوبی به استان‌های البرز و تهران وارد می‌شوند، می‌توانند با استفاده از این آزادراه وارد محورهای شرقی استان تهران شده و سپس تردد به سمت استان‌های شرقی داشته باشند.

خادمی این آزادراه را یک کنارگذری بسیار اثرگذار برای کاهش ترافیک غرب به شرق استان‌های تهران و البرز معرفی کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این محور در حال حاضر ۸۰ درصد است.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، برای اتمام عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تا کنون نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی تأکید کرد: این پروژه با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با سهم ۷۰ درصدی این قرارگاه و ۳۰ درصدی دولت در حال احداث است؛ این پروژه بسیار مهم حمل و نقلی تا پایان امسال تکمیل خواهد شد و در طول سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه تصریح کرد: این پروژه، بخشی از کریدور غرب به شرق کشور است که سهم مهمی در کاهش ترافیک ورودی به جنوب تهران و بزرگراه آزادگان دارد و به گونه‌ای از ترافیک موجود در آزادراه‌های تهران-کرج و بزرگراه‌های شهری تهران و کرج کاسته و موجب می‌شود تمام خودروهایی که از استان‌های غربی به سمت شرق کشور در حرکت هستند، بدون نیاز به ورود به شهرهای کرج و تهران، با تردد روان از این دو استان عبور کرده و گلوگاه ترافیکی استان‌های تهران و البرز رفع شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.