| کد خبر: 199971 |

◄ آزمایش تست شمع در خاک روانگر با همکاری دانشگاه صنعتی شریف انجام شد

صبح امروز با همکاری شرکت ساخت وتوسعه و دانشگاه صنعتی شریف سومین و آخرین آزمایش تست شمع در خاک روانگرا در آزمایشگاه میز لرزان این دانشگاه برگزار شد و اطلاعات پل نهنگ روگا از طرح‌های شرکت ساخت وتوسعه به عنوان نمونه، مورد مطالعه قرار گرفت.

تین نیوز

امروز با همکاری شرکت ساخت وتوسعه و دانشگاه صنعتی شریف سومین و آخرین آزمایش تست شمع در خاک روانگرا در آزمایشگاه میز لرزان این دانشگاه برگزار شد و اطلاعات پل نهنگ روگا از طرح‌های شرکت ساخت وتوسعه به عنوان نمونه، مورد مطالعه قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خیراله خادمی از برگزاری آخرین آزمایش تست شمع در خاک روانگرا خبر داد و گفت: طبق قرارداد بین شرکت ساخت وتوسعه و دانشگاه صنعتی شریف در خصوص انجام پروژه پژوهشی "بررسی گسترش جانبی ناشی از روانگرایی بر پایداری پی‌‌های عمیق پل‌ها با استفاده از آزمایش‌های میز لرزان" صبح امروز سومین و آخرین تست شمع در خاک روانگرا در آزمایشگاه میز لرزان این دانشگاه که یکی از نمونه‌های منحصر به فرد کشور است، برگزار شد.

وی هدف از انجام این پژوهش را بررسی خطرات ناشی از گسترش جانبی سازه‌هایی مانند پل‌‌ها ذکر کرد و افزود: از یک سو لرزه خیز بودن ایران و از سوی دیگری کم عمقی آب‌های زیرزمینی و خاک مستعد روانگرایی ایران بسیاری از سازه‌ها مانند پل‌ها، اسکله‌ها و بنادر را که متکی به شمع هستند در معرض خطرات ناشی از گسترش جانبی قرار می‌دهد.

خادمی این نوع آزمایش ها را در اجرای ایمن و بهینه پروژه‌ها موثر دانست و اظهار داشت: این آزمایش و نتایج ارائه شده از سوی سایر پژوهشگران در طراحی شمع‌های مستحکم در برابر گسترش جانبی بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در خصوص نحوه انجام آزمایش توضیح داد و گفت: در این پژوهش محفظه لایه‌ای برشی برای انجام آزمایش مدل فیزیکی طراحی و ساخته شده است که در کشور منحصر به فرد محسوب می‌شود و تاکنون سه آزمایش تست شمع در خاک روانگرا توسط این دستگاه با موفقیت به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: اطلاعات پروژه پل نهنگ روگا که یکی از طر‌ح‌های معاونت ساخت وتوسعه راه‌ها است به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شد.

گفتنی است: اقدامات لازم به منظور ثبت اختراع دستگاه مذکور با مالکیت مشترک شرکت ساخت وتوسعه و دانشگاه صنعتی شریف در دست اقدام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.