| کد خبر: 192944 |

◄ دلیل طولانی شدن ساخت آزادراه همت-کرج از زبان وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با هزار و 100 کیلومتر آزادراهی که در دست ساخت است 50 درصد حجم آزادراه در کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: دلیل طولانی شدن راه‌اندازی آزادراه همت-کرج، معارضان این مسیر است که به گفته وی «هر روز ظهور می‌کنند.»

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از آزادراه همت-کرج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه یک طرح ملی است که برای عبور و مرور مردم استان تهران، البرز و هم‌جوار که از این جاده استفاده می‌کنند گره‌گشا خواهد بود، عنوان کرد: این پروژه از لحاظ عملیات اجرایی مطابق زمان‌بندی پیش رفته است.

وزیر راه و شهرسازی درباره دلیل تعویق این پروژه توضیح داد:  ایراد اساسی در تعویق این پروژه معارضی است که هر روز ظهور می‌کند، اما خوشبختانه این مسئله تا حدود زیادی حل شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل این پروژه انتقال دکل برق فشار قوی است که از مسیر بایستی جابه‌جا شود که هماهنگی این بخش با وزارت نیرو انجام گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اراده ما این است که این پروژه را در هفته دولت به افتتاح برسانیم، اظهار کرد: این پروژه هیچ نوع مانعی را از لحاظ مالی و فنی نداریم و مشکل تنها رفع موانعی است که از سوی معارض وجود دارد.

اسلامی بیان کرد: ما در آزادراه‌ها حدود 25 طرح داریم و حدود 1100 کیلومتر آزادراه در دست احداث است.

او با اشاره به وجود 2هزار کیلومتر آزادراه در کشور، گفت:  هزار و 100 کیلومتر آزادراهی که در دست احداث است بدان معناست که حدود 50 درصد حجم آزادراه در کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر شاهد فعالیت چشمگیری در پروژه‌های آزادراهی هستیم که مهم‌ترین آن که برای مردم کشور حائز اهیمت است بحث آزادراه کنارگذر جنوبی است که با حدود 160 کیلومتر از آبیک به چرم‌شهر متصل خواهد شد و ترافیک بزرگی را از ترانزیت عبوری کاهش خواهد داد.

اسلامی با بیان اینکه تقاطع‌های غیر هم‌سطحی که در اتوبان ساوه و قم بعد از فرودگاه امام در دست اجرا است، ابراز کرد: پیشرفت فیزیکی منطقه یک آزادراه تهران-شمال نیز طبق زمان‌بندی پیش می‌رود که امیدوارم بتوانیم تا قبل از پایان تابستان این پروژه را افتتاح کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.