| کد خبر: 192496 |

افتتاح چهار طرح هواشناسی با حضور وزیر راه و شهرسازی

،راه اندازی سنجنده دریایی استان گلستان، سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام، مرکز پیش‌بینی استان لرستان و رونمایی از اپلیکیشن موبایلی اختصاصی سازمان هواشناسی (فارسی) طرح‌هایی است که امروز افتتاح شدند.

تین نیوز

 چهار طرح هواشناسی، با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی و مدیران استانی به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، راه اندازی سنجنده دریایی استان گلستان، سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام، مرکز پیش‌بینی استان لرستان و رونمایی از اپلیکیشن موبایلی اختصاصی سازمان هواشناسی (فارسی) طرح‌هایی است که امروز افتتاح شدند. در ادامه این مراسم «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی از سازمان هواشناسی بازدید خواهد کرد. همچنین از مدیران پیش رو در پیش‌بینی رخداد سیلاب اخیر در کشور و کارشناسان ایده‌های برتر تجلیل می‌شود.

راه‌اندازی سنجنده دریایی استان گلستان

استان گلستان در چند سال اخیر شاهد نوسانات زیادی در تراز آب بوده که این مساله مشکلات زیادی را در بخش اقتصادی و زیست محیطی ایجاد کرد، همچنین در این سال‌ها صنعت شیلاتی در استان توسعه یافت. بر این اساس با تنوع کاربران زیادی مواجه شد که برای خدمات‌دهی بهتر به انها در زمینه داده‌های هواشناسی و تراز آب خزر سنجنده دریایی این گلستان در قالب سکوی فراسنجی دریایی افتتاح شد تا با اندازه‌گیری فیزیک و شیمی آب خدمات‌رسانی کنند تا زمینه توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و نوسانات تراز آب خزر بیش از پیش فراهم شود.

سامانه هواشناسی فرودگاهی پیام

سامانه هواشناسی فرودگاهی پیام با اعتبار سه میلیارد تومان راه‌اندازی شد، این سامانه با هدف ارتقای سلامت و ایمنی پروازها، شناخت پارامترهای جوی در فرودگاه پیام به بهره‌برداری رسید.

همچنین در قالب این سامانه سیستم سرعت و سمت باد نیز راه‌اندازی و در ابتدای فرودگاه نصب شد، این سامانه‌ها مطابق با استانداردهای جهانی است.

مرکز پیش‌بینی استان لرستان

این مرکز با اعتبار ٩ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال راه‌اندازی شد و در راستای حفظ محیط‌زیست برق و انرژی مورد نیاز این مرکز به وسیله پانل‌های خورشیدی تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.