| کد خبر: 181872 |

◄ چهل سال شکوه/ ساخت 191 هزار و 279 کیلومتر از انواع راه‌ها

ساخت 9 هزار و 225 کیلومتر راه‌آهن، دو هزار و 54 کیلومتر آزادراه، 16 هزار و 820 کیلومتر بزرگراه و 101 هزار و 263 کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب اسلامی نشان عزم جدی برای ساخت راه‌ها به‌عنوان زیربنای اصلی توسعه دارد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی روند ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل را پس از انقلاب اسلامی رو به رشد توصیف کرد و گفت: ساخت 9 هزار و 225 کیلومتر راه‌آهن، دو هزار و 54 کیلومتر آزادراه، 16 هزار و 820 کیلومتر بزرگراه و 101 هزار و 263 کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب اسلامی نشان عزم جدی برای ساخت راه‌ها به‌عنوان زیربنای اصلی توسعه دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیراله خادمی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، این ایام را زمان مناسبی برای پاسخگویی مسئولان به مردم دانست و گفت: چهل‌سالگی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بررسی عملکردها در هر حوزه است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه‌ریزی درستی درباره آینده داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان این‌که ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل همواره یکی از اولویت‌های توسعه کشور بوده اظهار کرد: ساخت راه‌های روستایی، توجه به توسعه راه‌های مناطق محروم، تکمیل کریدورهای ترانزیتی و بین‌المللی، توسعه راه‌آهن و اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی، ساخت بزرگراه‌ها و تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه و... ازجمله برنامه‌هایی بوده که در این سال‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

خادمی افزود: تکیه‌بر توان فنی و مهندسی داخلی و خودکفایی در صنعت راه‌سازی از دیگر مواردی است که در این سال‌ها حاصل‌شده است به‌طوری‌که امروز پیچیده‌ترین عملیات‌های راه‌سازی در ساخت تونل‌ها و پل‌ها و گذر از مسیرهای صعب‌العبور تماما توسط مهندسان کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ساخت راه‌های روستایی را یکی از دستاوردهای مهم در حوزه راه‌سازی دانست و گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی تنها 3 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور موجود بود که این رقم در حال حاضر به 104 هزار و 263 کیلومتر رسیده است.

خادمی ساخت بزرگراه و تبدیل راه‌ها به بزرگراه‌ها را از دیگر مواردی برشمرد که پس از انقلاب اسلامی در دستور کار قرارگرفته به‌طوری‌که تا پیش از انقلاب هیچ بزرگراهی در کشور موجود نبوده است و امروز 16 هزار و 820 کیلومتر بزرگراه در کشور زیر عبور ترافیک قرار دارد.

وی نهضت ساخت آزادراه‌ها در کشور را نیز پس از انقلاب اسلامی پرشتاب توصیف کرد و گفت: ساخت دوهزار و 54 کیلومتر آزادراه پس از انقلاب اسلامی در مقایسه با 346 کیلومتر آزادراه پیش از انقلاب رقم قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید. از میان آزادراه‌های مهم احداث‌شده پس از انقلاب می‌توان به آزادراه‌های خرم آباد-پل زال، پل زال-اندیمشک، اهواز-بندر امام، قم-گرمسار، قزوین-رشت، قم-کاشان-اصفهان، قزوین-زنجان، ساوه-همدان، زنجان-تبریز و... اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت راه‌آهن در کشور را نسبت به سایر شقوق حمل‌ونقلی دارای اولویت عنوان و اضافه کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی چهار هزار و 565 کیلومتر خط ریلی در کشور موجود بود که این رقم در حال حاضر به 13 هزار و 790 کیلومتر رسیده است. در همین راستا احداث خطوط ریلی در راستای کریدورهای ریلی بین‌المللی و اتصال مراکز استان‌های کشور به شبکه راه‌آهن همواره در دستور کار بوده است که از میان آن‌ها می‌توان به راه‌آهن بافق-بندرعباس، بافق-مشهد، گرگان-اینچه برون، مراغه-ارومیه، مشهد-سرخس، تهران-همدان، ملایر-کرمانشاه، اصفهان-شیراز و... اشاره کرد.

خادمی از ساخت راه‌های اصلی و فرعی به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات درزمینهٔ ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل یادکرد و اظهار داشت: 61 هزار و 917 کیلومتر انواع راه‌های اصلی و فرعی پس از انقلاب اسلامی در سراسر کشور احداث‌شده که این رقم تا پیش‌ازاین دوران 47 هزار کیلومتر بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.