| کد خبر: 181555 |

خادمی خبرداد:

◄ امضای تفاهنامه یکی از مهم‌ترین محورهای اتصال شمال شرق کشور به مرز افغانستان

محور تربت‌حیدریه- رشت خوار –خواف- سنگان در انتقال سنگ‌آهن معادن سنگان به مرکز و بنادر جنوبی کشور نقش مهمی دارد و هم‌چنین یکی از مهم‌ترین محورهای اتصال شمال شرق کشور به مرز افغانستان محسوب می‌شود.

تین نیوز

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تفاهم‌نامه احداث باند دوم محور تربت حیدریه- رشتخوار- خواف- سنگان به طول 143 کیلومتر با مشارکت 50 درصدی شرکت ساخت وتوسعه، سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز خیراله خادمی از امضای تفاهم‌نامه احداث باند دوم تربت‌حیدریه- رشت خوار- خواف- سنگان با سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تأمین و توسعه زیرساخت‌های شرق ایران خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این تفاهم‌نامه برای انجام مطالعات و تهیه نقشه‌های اجرایی، تملک و آزادسازی مسیر، زیرسازی، روسازی و نصب تجهیزات ایمنی، تابلو علائم و خط‌کشی مسیر به مدت سه سال با موافقت طرفین به امضا رسید.

وی هزینه برآورد شده برای احداث این بزرگراه را 4891 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: شرکت ساخت و توسعه موظف است سهم مشارکت 50‌درصدی خود را از طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و موافقت‌نامه‌های مبادله شده با سازمان برنامه‌وبودجه کشور، تأمین و نسبت به انجام مطالعات و تهیه نقشه‌های اجرایی، آزادسازی و تملک اراضی مسیر، انجام تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار اقدام کنند.

خادمی تأکید کرد: شرکت سرمایه‌گذار نیز موظف است 50 درصد هزینه اجرای عملیات را در موعد مقرر در تفاهم‌نامه پرداخت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی مدت‌زمان اجرای عملیات را در تفاهم‌نامه سه سال دانست و افزود: این مدت‌زمان تعیین‌شده با موافقت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه محور تربت‌حیدریه- رشت خوار- خواف- سنگان یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی را معرفی و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با توجه به وجود بزرگ‌ترین معدن سنگ‌‌آهن خاورمیانه در سنگان و تردد بالا در این محور و لزوم تکمیل هرچه سریع‌تر آن به امضا رسید.

خادمی در ادامه عنوان کرد: محور تربت‌حیدریه- رشت خوار –خواف- سنگان در انتقال سنگ‌آهن معادن سنگان به مرکز و بنادر جنوبی کشور نقش مهمی دارد و همچنین یکی از مهم‌ترین محورهای اتصال شمال شرق کشور به مرز افغانستان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.